همایش حقوق شهروندی و ایثار به مناسبت روز بزرگداشت شهدا و سالروز تشکیل بنیاد شهید در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ 14 March 2023

حجت‌الاسلام «عباس زارع» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در این همایش که با حضور مدیران ارشد قضایی و انتظامی و جمعی از وکلای دادگستری برگزار شد، بر لزوم تعامل دستگاه‌های قضایی و انتظامی با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری دادگستری و کانون وکلا با ایثارگران، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد در حوزه حقوق شهروندی، ارائه مشاوره‌های حقوقی مناسب در امور مختلف پیش از انجام هر کاری و در کل پیشگیری قبل از وقوع است.

وی با اشاره به گسترش ارتباطات اجتماعی در بین مردم، اظهار کرد: گسترش ارتباطات اجتماعی لزوم فراگیری قوانین و مقررات مربوط به آن را دوچندان کرده است و بنیاد در تلاش است از طریق ارائه مشاوره‌های حقوقی در این زمینه یار و یاور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا باشد.

«غلامعلی دهشیری» رئیس‌کل دادگستری استان نیز با تبریک روز بزرگداشت شهدا، این نهاد را نهادی مقدس خواند که به دست بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برای خدمت به بهترین بندگان خدا تشکیل شد.

وی با اشاره به فتنه‌های اخیر از تلاش‌های ارزشمند نیروهای فراجا، سپاه و بسیج در حضور به‌موقع درصحنه و برخورد قاطع با عوامل ناامنی قدردانی کرد.

دهشیری  با بیان جایگاه رفیع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، خدمت به آنان را خدمتی مقدس دانست و اعلام آمادگی کرد، مجموعه دادگستری استان وظیفه خود می‌داند برای حل مشکلات حقوقی و قضایی ایثارگران و خانواده‌های شهدا در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و خواهد بود.

در این نشست همچنین سردار «محمدمهدی فرهنگ دوست» از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهدای شاخص استان پرداخت.

وی معنویت را رمز موفقیت شهدا در جبهه نبرد حق علیه باطل دانست و افزود: شهدای گران‌قدر در عین جوانی با خودسازی کم‌نظیر چنان ارتباطی با خالق هستی برقرار کردند که خداوند فیض عظیم شهادت را روزی‌شان کرد.

در پایان این نشست تعدادی از شرکت‌کنندگان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار