نماینده ولی فقیه در استان یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: جوشش علمی در میان نخبگان و افزایش تفکر نیز دو کلید اصلی حل مسائل اقتصادی و مهم کشور است.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ 14 March 2023

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس بنیاد نخبگان یزد و جمعی از نخبگان استان با اشاره به اینکه غرب در سال های گذشته تلاش کرد تا مانع پیشرفت ایران در حوزه های مختلف شود، اظهار کرد: غرب توان دیدن پیشرفت سایر کشورها به ویژه ایران را نداشت، ندارد و نخواهد داشت به همین دلیل موانع زیادی در مسیر پیشرفت کشور در حوزه های مختلف قرار داد.

وی افزود: جلوگیری از رشد شخصیت و هویت داری در فرزندان و دانش آموزان ایرانی به گونه ای که استقلال فکری از آنها سلب شود، یکی از برنامه های مهم غرب در راستای هویت زدایی دانش آموزان ایرانی است.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت تفکر در تشخیص مسیر زندگی، خوب از بد و انتخاب راه درست عنوان کرد: سلب قدرت تفکر از دانش آموزان و دانشجویان از دیگر راهکارهای غرب برای تسلط بر نوع نگرش و اندیشه مردم است.

وی افزود: عمیق مطالعه کردن، تفکر عمیق، نگرش عمیق به مسائل و.... از مهمترین راهکارها برای بهبود شرایط، بهبود نحوه تفکر، افزایش خلاقیت و بهره وری و … است.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه تفکر در نحوه مدیریت ها یکی از ابزارهای مهم مدیریت است، گفت: همت بلند، مشورت با کارگران و در نظر گرفتن ایده های آنها به عنوان فردی که در دل کار قرار دارد بسیار می تواند بر نحوه مدیریت و تصمیم گیری مدیر اثرگزار باشد و به عنوان یک راهکار مهم از ایده های کارگران باید استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید یک فرد در دانشگاه وظیفه یافتن افراد مستعد و برتر را داشته باشد و با فراهم کردن امکانات ویژه برای آنها مانع از فرار نوابغ و نخبگان استان از کشور و حتی استان شوند.

نماینده ولی فقیه در یزد با بیان اینکه تعداد نخبگان نسبت به احتیاجات استان و کشور بسیار کم است، گفت: جوشش علمی در میان نخبگان و افزایش تفکر نیز دو کلید اصلی حل مسائل اقتصادی و مهم کشور است و اگر فرد یا مسئول نسبت به حل مشکلات بتواند گره گشایی کند و راهکار درست را انتخاب کند عمده مسائل استان و کشور حل خواهد شد.

حیدر مفتاحی زاده، رئیس بنیاد نخبگان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه وضعیت دانش آموزان یک دغدغه بسیار بزرگ است، تصریح کرد: تعدادی از مدارس شهرستان های مختلف استان از نظر دانش آموزان مستعد برتر در سال جاری بررسی و انتخاب شدند و از سال آینده برنامه های حمایت از این دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش نیز اجرا خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار