رییس ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان یزد با بیان این که سوء برداشت و جو روانی حاکم بر برخی از دستگاه‌های اجرایی استان از عوامل کاهش درآمد اموال مازاد است، گفت:‌ بعد از تدوین سند برنامه عملیاتی منابع جدید درآمدی در استان یزد شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ 14 March 2023

مجید دهقانی‌زاده در آخرین نشست ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان در سال جاری، فلسفه وجودی این ستاد را تحقق حداکثری درآمدهای مصوب در قانون بودجه دانست و اظهار کرد: تدوین سند برنامه عملیاتی منجر به شناسایی منابع جدیدی در استان شد.

وی با اشاره به رشد درآمدهای استان و وصول آن نسبت به سایر استان‌ها، افزود: این رشد در تخصیص‌های استانی و ملی و همچنین تخصیص اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان تاثیرگذار بوده به نحوی که اکثریت این تخصیص‌ها به صورت نقد به استان ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در ادامه از افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی و ۴۰ درصدی سایر درآمدها در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای استان یزد خبر داد و بر شناسایی محل‌های درآمدی جدید در استان تاکید کرد.

دهقانی‌زاده سوء برداشت و جو روانی حاکم بر برخی از دستگاه‌های اجرایی استان را از عوامل کاهش درآمد اموال مازاد در استان برشمرد و افزود: بخشنامه‌های اموال مازاد به دلیل تعارض و دوگانگی به مانعی برای وصول درآمدها تبدیل شده است.

محمد دهقان منشادی مدیرکل امور اقتصادی ودارایی و دبیر ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان نیز در این نشست به ارایه گزارشی از عملکرد یازده ماهه تحقق درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی به مبلغ سه هزار میلیارد ریال بیشتر از ظرفیت قانون بودجه در سال جاری وصول شده است.

دهقان منشادی با بیان این‌که ۹۶ درصد درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی است، بیان داشت: در یازده ماهه امسال درآمدهای مالیاتی صدرصد وصول شده است.

به گفته دبیر ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان، در راستای مولد سازی و فروش اموال مازاد استان در سال جاری ۱۸ نشست به جهت شناسایی، ارزش افزایی و تکمیل پرونده‌ها در سال جاری برگزار شده است.

 علی خورشیدی مدیرکل امور مالیاتی استان با توجه به کسب عناوین برتر این اداره کل در مبارزه با فرار مالیاتی و هوشمند سازی نظام مالیاتی دربین استان‌های کشور به عدم فشار به اصناف و مودیان در گرفتن مالیات اشاره کرد و خبر از انتقال حساب‌ها و پرونده‌های شرکت‌های بزرگ و آورده نقدی قابل توجه از این محل به استان داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار