سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در راستای اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» و با هدف رساندن محصولات کشاورزی و دامی استان با کیفیت بالا و قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده، اقدام به راه اندازی بازارچه نوروزی کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ 14 March 2023

«محمد رضا پاکدل» مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در جریان آغاز به کار این بازارچه نوروزی اظهار کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی که به همت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تحت عنوان طرح «از مزرعه تا سفره» برپا شده، با رویکرد عرضه مستقیم کالا از تولید کننده بخصوص تولید کنندگان خرد روستایی بدون واسطه به مصرف کننده برنامه ریزی و هماهنگ شده است.

وی قیمت‌های مناسب و کیفیت خوب را از اهداف این طرح در جهاد کشاورزی خواند و خاطرنشان کرد: عرضه مستقیم گوشت گرم گوسفندی، مرغ، تخم مرغ، فراورده‌های لبنی، میوه‌جات  و سایر محصولات کشاورزی در ایام پایانی سال و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان می‌تواند کمک بسزایی به قدرت خرید خانوار کند وامیدوارم با برگزاری مستمر این نمایشگاهها در سطح استان و حذف واسطه بتوانیم به همشهریان محترم خدمت در خوری ارائه کنیم.

«سید ابوالفضل وکیلی» رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز ضمن بیان این موضوع که یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی از ابتدا این بوده که بتواند در هر صورت محصولات کشاورزی و دامی را بطور مستقیم بدست مصرف کننده برساند، گفت: این اتفاق یک دستاورد دو طرفه دارد؛ از یک طرف تولید کننده میتواند محصولات تولیدی را بدون دخالت واسطه با قیمت مناسب عرضه کند و از سوی دیگر مصرف کنندگان محصولات سالم و با کیفیت را مستقیم از تولید کننده دریافت و استفاده می‌کنند.

وی افزود: با برپایی بازارچه نوروزی در قالب طرح از مزرعه تا سفره در محل سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و استفاده از فضای این ادارات در راستای رفاه مردم شریف استان گام برمی‌داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به این که دستور ویژه  استاندار جهت همکاری شهرداری و اماکن باعث افتتاح بازارچه نوروزی شد، تصریح کرد: با اجرای طرح از مزرعه تا سفره به صورت مشخصی هزینه‌های خانوار کمتر و هزینه‌های تولید هم سریع‌تر به تولیدکنندگان برگشت خواهد خورد.

وی عنوان کرد: تمام تشکل‌های دامداران و مرغداران، حوزه خشکبار، لبنیات و سایر محصولات و فراورده های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و میوه جات محصولات خود را با قیمت عمده و درب واحد با  کیفیت مناسب به مردم عرضه خواهند کرد.

وکیلی در پایان اعلام کرد: بازارچه نورزی تا روز ۲۹ اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ آماده خدمت به همشهریان عزیز است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار