فرماندار مهریز گفت: امسال در راستای معرفی جاذبه‌های مهریز در اماکن گردشگری موزه‌های زنده دایر و طی آن فعالین صنایع‌دستی از جمله کوزه‌گری، سبدبافی، سنگ‌تراشی و غیره مراحل تولید محصولات خود را به مردم نشان دهند.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 14 March 2023

محمد دهقان بنادکی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به پرتردد بودن محورهای مواصلاتی شهرستان، چهار نوروزگاه در مهریز و چند موکب نیز جهت راهنمایی مسافرین در مسیرها مستقر خواهد شد.

وی افزود: فعالیت‌های قانونی مراکز بوم گردی و رستوران‌های شهرستان در ایام عید نوروز ۱۴۰۲ مورد حمایت خواهد بود؛ اما در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ناهنجاری‌های فرهنگی و مذهبی، با مرکز موردنظر طبق قوانین برخورد خواهد شد.

فرماندار مهریز گفت: یکی از بهترین راه‌های معرفی جاذبه‌ها و صنایع‌دستی شهرستان مهریز مشاهده عینی و زنده است که از مسئولین میراث فرهنگی درخواست می‌شود در هر یک از مکان‌های دیدنی مهریز، یکی از هنرمندان صنایع‌دستی از جمله کوزه‌گری، سبدبافی، سنگ‌تراشی و ... را مستقر نمایند تا به صورت زنده مراحل آماده‌سازی و تولید این صنایع را به گردشگران نشان دهند.

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای حمایت از مراکز بوم گردی و اقامتگاه‌ها، اولویت اسکان مسافران در این مراکز و در مرحله بعد اسکان در مدارس باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه ممکن است در ایام پیک مسافران، اختلالات آب و هوایی را نیز شاهد باشیم، ضرورت دارد سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و مساجد در مسیرها به ویژه در جاده‌های کوهستانی آمادگی لازم را جهت اسکان اضطراری داشته باشند.

آخوندی همچنین به دو چالش عفاف و حجاب و تلاقی عید نوروز و ماه رمضان اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج و ستاد امربه‌معروف و نهی منکر، «پویش یار مسافر» راه‌اندازی و اجرا خواهد شد. ضمن اینکه در تفرجگاه‌ها و روستاهای ییلاقی مهریز در کنار تفریحات سالم و سرگرمی مردم، باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار