با حضور رئیس کل دادگستری یزد؛
کلنگ احداث ساختمان جدید دادگستری بهاباد در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 13 March 2023

در مراسمی که با حضور غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد و جمعی از مسئولان شهرستان بهاباد برگزار شد، کلنگ احداث ساختمان دادگستری بهاباد به زمین زده شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در مراسم کلنگ زنی این ساختمان اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید دادگستری بهاباد در سه طبقه و با زیربنای یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۱۰۰ مترمربع احداث خواهد شد که این ساختمان برای فعالیت پنج شعبه دادگاه پیش‌بینی شده است.

غلامعلی دهشیری در مورد اعتبار تخصیص یافته به احداث این ساختمان افزود: تخصیص ۱۷ میلیارد تومان از منابع اعتبارات قوه قضائیه و سفر رئیس قوه قضائیه به یزد انجام شده است.

وی همچنین یادآور شد: مجری این پروژه سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد است و قرار است این پروژه را ظرف کمتر از دو سال به بهره‌برداری برساند.

دهشیری تصریح کرد: نهاد قضائی کشور یک دستگاه حاکمیتی است که ارتباط مستمر و مستقیم با ارباب رجوع دارد، از اینرو اصول رعایت اخلاق حرفه‌ای، تکریم ارباب رجوع و خدمت‌رسانی شایسته به مردم به عنوان اهداف عالیه این دستگاه تلقی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: دستگاه قضائی در جامعه به لحاظ مسئولیت و وظیفه ای که طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی بر عهده دارد، حائز اهمیت است و طبق این اصل، مهمترین وظیفه دستگاه قضایی تحقق و اجرای عدالت در جامعه است.

رئیس شورای قضایی استان یزد گفت: فضای فیزیکی استاندارد و مناسب با سختی کار قضا و لحاظ شرایط آب و هوایی یکی از مقدمات دادرسی عادلانه و از لوازم رعایت تکریم ارباب رجوع و همکاران قضایی و اداری است که این پروژه با همین هدف و ایجاد فضایی آرام و محیطی دلنشین در حال ساخت است.

وی با اشاره به اهمیت تجهیز و فراهم کردن امکانات مناسب برای قضات و مسئولان قضایی اظهار داشت: باید با فراهم کردن امکانات لازم، دغدغه فکری این مسئولان را که در برقراری عدالت در جامعه فعالیت می کنند، کاهش داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار