رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران در ابتدای سفر خود به این استان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با وی دیدا و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 13 March 2023

آیت الله محمدرضا ناصری در جریان دیدار با سردار سلیمانی، جهاد تبیین را یکی از مهمترین و موثرترین راهکارهای ایجاد و افزایش امید بین اقشار مختلف جامعه دانست و اظهار کرد: بیان عملکرد و دستاوردهای بسیج از جمله الزامات اجرایی است که باید در راستای جهاد تبیین به آن توجه شود.

وی با بیان این که دولت باید با کنترل نواسانات قیمت‌ها و گرانی‌ها را کم کند، افزود: به نظر می‌رسد اگر پتروشیمی‌ها، فولادها و دیگر صنایع بزرگ کشور سود محصولات خود را کاهش دهند نتایج خوبی در کاهش قیمت‌ها خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد توسعه اقتصادی و کاهش قیمت ها را مهمترین عامل امیدآفرینی در جامعه دانست و بیان کرد: بسیج باید هرچه سریعتر به بحث تولید خوراک دام ورود کند در این باره ما باید خودکفا شویم.

امام جمعه یزد توجه به بحث جمعیت را از دیگر الزامات اجرایی و برنامه ریزی برای کشور عنوان و تصریح کرد: این مهم به برنامه ریزی جدی و عملی نیاز دارد.

وی با بیان این‌که افزایش و جوانی جمعیت در گرو ورود جدی و سازماندهی شده بسیج است، خاطرنشان کرد: این مسئله که خداوند متعال رازق است در جامعه امروز کمرنگ شده و این مهم باید به خوبی و گسترده بین اقشار مختلف نهادینه شود.

کنترل قیمت‌ها به برنامه‌ریزی و اقدامی جهادی نیاز دارد

سردار سلمیانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران نیز در این نشست اظهار کرد: بسیج با تمام ظرفیت آماده خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه در مواقع بحرانی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت معاملات برای کاهش و کنترل قیمت‌ها در کشور، افزود: ارزی که صنایع در اختیار دارند، ۲۸ هزار تومانی است و ما باید برای ساماندهی اوضاع اقتصادی به کمک دولت بیایند.

سردار سلیمانی در خصوص قیمت ارز نیز گفت: کلا قیمت ارز در ایران فقط برای نیم ساعت به ۶۰ هزار تومان رسید و بعد از آن کاهش پیدا کرد ولی هنوز هم این قیمت مبنی معاملات است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه طراحی نرم افزار کنترل قیمت‌ها از مبداء تا مقصد را از جمله اقدامات بسیج برای کاهش قیمت‌ها دانست و بیان کرد: یکی از راهکار ثبات اقتصادی کنترل قیمت‌هاست و این مهم باید جهادی انجام شود.

وی افزایش بهره وری در تولیدات کشاورزی را از دیگر برنامه‌های در دستور کار بسیج عنوان کرد و گفت: بنا داریم با آموزش کشاورزان نسبت به بالا بردن بهره‌وری در تولید دانه‌های روغنی اقدام کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار