معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به مغفول ماندن موضوعات فرهنگی در دانشگاه‌ها، گفت:‌ برنامه ریزی برای تقویت و حراست از سلامت فرهنگی دانشجویان باید به عنوان اولویتی جدی در دستور کار مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 13 March 2023

دکتر محمدحسن لطفی در جمع برخی خبرنگاران استان حاضر شد و با اشاره به اهمیت تدوین برنامه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه برای تقویت عوامل فرهنگی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد:‌ حوزه فرهنگی دانشجویی یکی از بخشهای دانشگاهاست که غالباً با خلاء‌هایی مواجه بوده و متاسفانه نتایج همین کم‌توجهی‌ها و کاستی‌ها به ویژه در اتفاقات اخیر کشورمان بیش از پیش خود را نشان داده است.

وی افزود: شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها موجب دور افتادن دانشجویان از مسائل فرهنگی و به دنبال آن سوءاستفاده دشمن و بهره گرفتن از این شرایط در قالب جنگ شناختی و جنگ ترکیبی به نفع خود شده لذا در نظر داریم اهتمام بیشتری به این مقوله البته ضمن در اولویت قراردادن مسائل رفاهی و خوابگاهی دانشجویان داشته باشیم.

معاون فرهنگی علوم پزشکی یزد ادامه داد: خوشبختانه سرپرست جدید دانشگاه در جریان بازدید از وضعیت موجود خوابگاه‌های دانشجویی، به منظور تعمیر و تجهیز آنها قبل از سال نو اعتبار پنج میلیارد تومان اختصاص داده‌اند.

لطفی از تلاش برای راه‌اندازی موسسه خیریه دانشجویان در دانشگاه خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک خیرین بزرگ استان بتوانیم طرحهای نیمه تمام دانشجویی مانند خوابگاه‌های دانشجویی را تکمیل کرده و سامان دهیم.

وی به جای خالی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برای آشنایی دانشجویان با جوانب موضوعات مختلف جامعه اشاره و عنوان کرد: البته دانشگاه علوم پزشکی یزد با توجه به بحث اجرای پزشک خانواده در کشور از ابتدای اردیبهشت‌ماه در نظر دارد چند کرسی آزاداندیشی در این رابطه برگزار و از ظرفیت علمی دانشجویان و اساتید پیرامون این موضوع استفاده و در جهت رفع کاستی‌ها و نواقص احتمالی این طرح از انها بهره گیرد.

لطفی یکی از مشکلات کنونی در حوزه آموزش دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی را ضعف در آموزش پاسخگویی اجتماعی آنها دانست و تصریح کرد: متاسفانه اغلب فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی تنها از مهارت ارائه خدمات درمانی برخوردار هستند و این در حالی است که بیمار علاوه بر علائم بالینی بیماری، باید از جهات دیگر اجتماعی نیز مورد درمان و رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی یزد یکی از ۱۰ دانشگاه برخوردار از مرکز تحقیقات سلامت معنوی است، چهارمین بعد سلامت را سلامت معنوی خواند و گفت: متاسفانه این موضوع مرد غفلت واقع شده و هرچند گفتمان سازی در سایر دستگاه‌ها و بخشهای مرتبط انجام می‌شود ولی کاربستی برای تبدیل آن به خدمت وجود ندارد که در همین رابطه مرکز تحقیقات سلامت معنوی استان اقداماتی را در بخشهای اموزشی، پژوهشی و مراقبتی در دستور کار دارد.

وی از برنامه ریزی برای ایجاد اتاق‌های فکر با حضور تشکلهای دانشجویی دانشگاه در موضوعات مختلف خبر داد و گفت: برنامه راهبردی سال ۱۴۰۲ دانشگاه در حوزه فرهنگی دانشجویی در حال تدوین است و امیدواریم فعالیتهای این حوزه را با برنامه ریزی مناسبتری پیش ببریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار