استاندار یزد خبر داد:
استاندار یزد از بازگشت ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات یک درصد فروش معادن به استان در سالجاری در پرتو پیگیری‌های مستمر و همچنین تخصیص بخشی از سهم استان از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 12 March 2023

مهران فاطمی در جلسه شورای معادن استان ادامه داد: پیگیری های لازم برای بازگشت مابقی اعتبارات به استان، تا پایان سال مالی جاری انجام خواهد شد.

وی همچنین به پیگیری های صورت گرفته برای بازگردانی ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان‌ اشاره و خاطرنشان کرد: این سهم در سالیان متمادی به استان برگردانده نشده بود که بخشی از آن به همت اعضای شورای معادن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نهادهای نظارتی و پیگیری نمایندگان مردم استان، به استان بازگشت.

فاطمی با بیان اینکه باب ورود منافع و منابع حاصل از معادن به استان باز شده است، گفت: یکی از مصادیق آن اجرای خط پدافندی انتقال آب از محل یکی از شرکت های صنعتی و معدنی استان است.

استاندار یزد با بیان اینکه در حال برنامه ریزی اجرای پروژه هایی از محل حقوق معدنی معادن بزرگ در شهرستان ها هستیم، اضافه کرد: در این نشست مقرر شد سهم معادن و صنایع معدنی برای پرداخت در سال ۱۴۰۲؛ جهت صرف در اجرای پروژه ها در شهرستان ها مشخص شود.

وی همچنین از تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در استان یزد در سال ۱۴۰۲ خبرداد و تصریح کرد: براین اساس درآمدهای استان به این صندوق واریز شده و به خزانه کل نمی رود که این امر فرصتی بزرگ برای تسریع در روند اجرای پروژه ها ایجاد می کند.

فاطمی در ادامه به افزایش نرخ خودسرانه و غیر متعارف شن و ماسه توسط برخی معادن استان و اظهار گلایه مردم از این موضوع اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از این موضوع به دلیل ناترازی عرضه و تقاضا است که تمهیداتی برای مدیریت بهتر این بازار، اندیشیده شد.

استاندار یزد در پایان از تشکیل پرونده برای معادن شن و ماسه متخلف استان خبرداد و تصریح کرد: ضمن برخورد با واحدهای معدنی متخلف، قدردان واحدهایی که اقدام به عرضه شن و ماسه با قیمت قانونی و متعارف می کنند، هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار