رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت راه‌اندازی 20 نوروزگاه ویژه عید 1402 در این شهر میراث جهانی، گفت: بنا داریم همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان 1402، بالغ بر 40 ویژه برنامه فرهنگی، آموزشی، ورزشی در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 12 March 2023

حجت الاسلام مجتبی صداقت در نشست خبری که منظور اعلام برنامه‌های مدیریت شهری در نوروز ۱۴۰۲ در شهر میراث جهانی یزد برگزار شد، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های نوروزی امسال از نیمه شعبان آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی تدوین ۴۰ عنوان ویژه برنامه شاخص فرهنگی، آموزشی، تبیینی و ورزشی را از جمله اقدامات انجام شده در سازمان فرهنگی، اجتماعی و رزشی یزد دانست و افزود: امسال همزمان با عید نوروز جشن تحویل سال در صحن حسینیه امیرچقماق برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در ادامه برگزاری جشن ویژه روزه اولی‌ها با اجرای سرود سلام فرمانده ۲ را از دیگر برنامه‌های در دستور کار عنوان کرد و این مهم پنجم فروردین ماه اجرا می‌شود.

صداقت با بیان این که مسجد جامع یکی از کانون‌های برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری نوروزی است که با رویکرد ماه رمضان برگزار می‌شود، گفت: شب شعر رمضانیه، نمایشگاه عکس مسجد جامع و برنامه افطاری ساده  از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مسجد جامع است.

وی برگزاری جشنواره سفر هفت سین، بزرگداشت شهدای دهم فرودین و راه‌اندازی ۲۰ نوروزگاه در نقاط مختلف شهری از دیگر برنامه‌های انجام شده و در دستور کار مدیریت شهری در نوروز ۱۴۰۲ است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد برپایی غرفه‌های گپ با موضوع عفاف و حجاب را از دیگر اقدامات در دستور کار برای نوروز امسال دانست و بیان کرد: ما اعتقاد داریم بسیاری از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی امروز ناشی از نبود فرهنگ گفتمان بین اقشار مختلف است.

صداقت برپایی کافه شهدا، برگزاری تئاترهای خیابانی، برگزاری سرودهای پاتوقی و نمایشگاهی را از جمله برنامه های فرهنگی تدوین شده ویژه نوروز ۱۴۰۲ در شهر یزد عنوان کرد و گفت: بنا داریم امسال برای اولین بار ویژه برنامه ابربازی‌ها و بازی‌های رومیزی را اجرایی کنیم.

وی برپایی موزه زنده یزد را به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های نوروزی امسال در این شهر میراث جهانی دانست و بیان کرد: پویایی و زنده بودن بافت مهمترین عامل ثبت جهانی عرصه تاریخی یزد بوده و ما بنا داریم این مهم با تقویت و حراست کنیم.

رئیس فرهنگی اجتماعی ورزشی در پایان با بیان این‌که موزه زنده یزد قرار است در چهار قالب برپا شود، گفت: موزه زنده صنایع دستی یزد در دو قسمت خانه حیرانی و بافت تاریخی، موزه زنده صنایع دستی، موزه زنده مفاخر و بزرگان یزدی در دو حوزه تئاتر و  پرفرمنس، موزه زنده روایت‌ها و موزه زنده آداب و رسوم مردم بخش‌های ویژه برنامه موزه زنده در یزد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار