هشدار رییس پلیس راهور یزد:
رییس پلیس راهور استان یزد به معدود رانندگان پر خطر و هنجارشکن در سطح این استان هشدار داد: در صورتی که در چهارشنبه آخر سال موجب سلب آرامش شهروندان شوند خودرو آنها یک تا سه ماه در توقیف پلیس خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 12 March 2023

سرهنگ "مهدی زارع" تاکید کرد: نباید به بهانه چهارشنبه سوری موجب سلب آسایش و آرامش شهروندان شد و لذا پلیس راهور در برخورد قاطع به این دسته از رانندگان هیچ اغماضی قائل نخواهد شد.

به گفته وی دوربین های کنترل سرعت به طور دقیق، رفتار این دسته از رانندگان را رصد و در صورت مشاهده حرکات خطرآفرین در سطح شهر، نسبت به اعمال قانون و توقیف خودرو اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: حرکات نمایشی با خودرو و موتورسیکلت و هر رفتار هنجارشکنانه‌ای که مخالف قوانین راهنمایی و رانندگی در شب چهارشنبه آخر سال باشد از طریق دوربین‌های نظارتی و پلیس شناسایی و خودروها توقیف خواهند شد.

سرهنگ زارع اضافه کرد: پلاک خودروهای متخلفی نیز که در شب چهارشنبه پایان سال تخلف داشتند اما از چشم پلیس دورمانده باشند از طریق دوربینهای نظارتی ثبت و در اولین ترددها، توسط پلیس توقیف خواهد شد.

واژه چهارشنبه سوری از ۲ واژه چهارشنبه بعنوان یکی از روزهای هفته و سوری به معنی سرخ، ساخته شده است.

آتش بزرگی تا صبح زود و برآمدن خورشید روشن نگه داشته می شود که این آتش معمولا در بعد از ظهر زمانی که مردم، آتش روشن می کنند و از آن می پرند آغاز می شود و در زمان پریدن می خوانند "زردی من از تو، سرخی تو از من" در واقع این جمله نشانگر یک تطهیر و پاک سازی مذهبی است که واژه سوری به معنی سرخ به آن اشاره دارد.

متاسفانه این مراسم، طی سالهای اخیر از محتوای اصلی خود خارج شده و برخی افراد با به خطر انداختن جان خود و دیگران، گاها چهارشنبه آخر سال را تلخ می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار