نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: آلایندگی های شهرستان هایی چون اشکذر را ما ایجاد کرده ایم و باید به اشتباه خود اقرار کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 12 March 2023

محمدصالح جوکار در نشست هم‌اندیشی با موضوع توسعه و چشم‌انداز شهرستان اشکذر اظهار داشت: اگر بنیاد یا مؤسسه‌ای در شهرستان اشکذر تشکیل می‌شود باید کارهای ارزشمندی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان انجام دهد.

وی عنوان کرد: یک کار انقلابی اساسی برای توسعه و پیشرفت باید انجام شود؛ همچنین بجای تصدی‌گری، مدیریت شهری باید به خود مردم واگذار شود.

جوکار ادامه داد: راه درست یا اشتباه باید مشخص شود؛ همچنین بررسی شود که سود و ضرر مهاجرپذیری برای شهرستان اشکذر چقدر بوده است؛ همچنین آیا به همین روش باید ادامه داد یا بهتر است اصلاح شود که نیاز به راهبرد و طراحی صحیح مسیر دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس همچنین با اشاره به کارخانه‌های آلاینده در شهرستان اشکذر و ضرورت حفظ سلامت مردم ادامه داد: این آلایندگی را ما مسئولان ایجاد کردیم و باید به اشتباه خودمان اقرار کنیم و راه آینده اصلاح شود و شعار و عمل باید منطبق باشد.

جوکار با تاکید بر ضرورت طراحی برنامه توسعه برای شهرستان اشکذر بیان کرد: پرسش‌نامه‌هایی باید برای اهالی علم، فرهنگ و هنر که اهل عمل هستند تنظیم شود همچنین همه زمینه‌ها در نظر گرفته شود و سند بر اساس آن تنظیم شود که سند توسعه خوبی برای شهرستان تدوین شود.

لزوم همدلی و همفکری مسئولان در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی

فرماندار اشکذر نیز در این نشست اظهار داشت: با همدلی و همفکری همه مسئولان در حوزه‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و پیوست‌های فرهنگی اجتماعی که شعار اول این دولت است، پیشرفت‌های چشمگیری اتفاق می‌افتد و سندی همچون یزدنوین تدوین و مصوب می‌شود.

روح الله ردائی عنوان کرد: نظرات تأثیرگذاری فارغ از دیدگاه و رویکرد جناحی و سیاسی در این جلسه توسط مسئولان و فرهیختگان بیان شد که امیدواریم این راهکارها برای توسعه و پیشرفت در شهرستان اشکذر مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: نشست‌های دیگری نیز با حضور دیگر فرهیختگان شهرستان برای استخراج و جمع آوری نظرات و تجربیات آنها برای توسعه و پیشرفت برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ بر اساس این گزارش در این نشست که هر یک از فرهیختگان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه توسعه شهرستان پرداختند؛ ملاک حرکت قرار دادن سند یزد نوین و بومی‌سازی موضوعات آن، توجه با آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی و ایجاد یک مؤسسه یا انجمن تشکیلاتی توسعه‌ای شهرستان، از مهمترین محورهای مشترک سخنان حاضران در این نشست بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار