هم‌زمان با ایام مبارک نیمه شعبان و میلاد باسعادت حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، شهربازی مجتمع تجاری فرهنگی گردشگری خلیج‌فارس با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ 12 March 2023

«رضا اویسی» مدیر عامل شرکت خدماتی تفریحی گردشگری خلیج فارس در مراسم افتتاح این شهربازی، اظهار کرد: این مجتمع روی ۱۲ هزار مترمربع زمین در هفت طبقه بنا نهاده شده که طبقات منفی ۲ و ۳ در فضایی استاندارد به پارکینگ اختصاص یافته و در طبقه منفی یک فعالیت فروشگاه بزرگ هایپراستار را قریب به سه سال از خدمت رسانی آن به مردم شریف یزد می‌گذرد را داریم.

وی با بیان این که طبقات همکف، اول و دوم به مغازه‌های عرضه تولیدات صاحبان برند اختصاص داده شده است، گفت: در طبقه سوم نیز چهار سالن سینمایی تحت عنوان پردیس سینمایی جانمایی شده که مقرر است در عید فطر ماه رمضان پیش‌رو افتتاح شود.

اویسی ادامه داد: در بخش دیگری از طبقه سوم این مجتمع نیز شهربازی مدرن و کاملاً‌ استانداردی با بهره‌گیری از تجربه و مشارکت یکی از معروفترین شرکتهای تخصصی شهربازی‌سازی در کشورمان ساخته شده که در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: البته نیمی از این طبقه نیز به ایجاد بازار تخصصی طلا در قالب ۷۵ باب مغازه اختصاص یافته که یک مجموعه منحصربفرد و بی‌نظیر در شهر یزد است.

اویسی ابراز امیدواری کرد در عید فطر علاوه بر پردیس سینمایی این مجتمع، طبقه دوم آن نیز آماده واگذاری به مغازه‌داران شود و حداکثر تا دو ماه بعد از آن نیز افتتاح بازار طلا و در مردادماه سال آینده این مجتمع به صورت کامل مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان این که هم اکنون تعداد ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند،  گفت:‌ امیدواریم با بهره برداری کامل این مجموعه اشتغالزایی مستقیم این مجتمع به ۲۵۰۰ نفر افزایش یابد.

وی با بیان این که مجتمع تجاری، فرهنگی و گردشگری خلیج فارس از مستحکم‌ترین بناهای شهر یزد است، تصریح کرد:‌ سازه این مجموعه که در برابر زلزله‌هایی با شدت ۹ ریشتر نیز مقاوم است، می‌تواند تا ۱۰۰ سال آینده عمر کند.

به گفته مدیر عامل شرکت فرهنگی گردشگری خلیج فارس، این مجتمع دارای ۳۲ پله برقی و ۱۸ آسانسور است و موتورخانه‌ی بزرگ و مجهز آن، تهویه مطبوع ۸۰ هزار مترمربع فضای این مجموعه را فراهم کرده است.

وی ضمن قدردانی از ضرابیه خیر بزرگ استان و رئیس هیات مدیره این شرکت که به دلیل کسالت در این مراسم حضور نداشت، از همه مسئولان و دستگاه‌ها و نیز کسانی که در زمینه ساخت این مجموعه تاکنون همکاری داشته‌اند، قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: این مجتمع نه با پول دولت و نه با پول سرمایه‌گذاران کلان ایجاد شده بلکه با سرمایه‌های خرد مردم و بهره‌مندی از مشارکت سرمایه‌گذاران اولیه ساخته شده و تنها کمتر از ۳۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده است و تکمیل آن نیز به همین منوال دنبال خواهد شد.

اویسی در پایان ابراز امیدواری کرد که خانواده‌های یزد با حضور در این مجتمع بتوانند خدماتی در شان مردم این دیار کسب کنند و از امکانات تفریحی این مجموعه به بهترین نحو بهره گیرند.

«احمدرضا موحد» رئیس اتحادیه تعاون گردشگری استان نیز در این مراسم افتتاح ضمن گرامیداشت سالروز ولادت مهدی موعود(عج)، گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته به ویژه در یزد آنچنان غرق فعالیتهای خود بودیم که از بسیاری از نیازهای سرگرمی و رفاهی فرزندانمان غافل ماندیم.

وی با بیان این که خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد اهتمام خیرین و سرمایه گذاران نیک اندیش به این موضوع در یزد هستیم، از مجموعه خلیج فارس در این باره قدردانی کرد و گفت: وقتی گردشگران داخلی یا خارجی به مقصد خود سفر می‌کنند حتما نیازمند مکانی برای تامین تمام مایحتاج خود هستند که تا قبل از ایجاد چنین مجتمعی، در یزد شاهد وجود چنین مکانی نبودیم و در واقع این مجتمع آبروی شهرمان است.

موحد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات امام باقر (ع) در مورد اهمیت سرور و شاد زیستن، گفت:‌ این مهم در دین و مملکت ما از دیرباز مورد تاکید بوده است لذا امیدواریم امروز نیز خانواده‌ها به تربیت فرزندانی شاد اهتمام داشته باشند و در این رابطه نیز از مجموعه خلیج فارس که بخش گمشده شهروندان یزدی را با ایجاد این مجتمع فراهم کرده‌ است، تشکر می‌کنم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار