تقدیر اسلامی از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق
رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با بیان اینکه غرب امروز ایران را به عنوان یک کشور هسته‌ای پذیرفته است، گفت: تنها گزینه غرب در مواجهه با ایران دیپلماسی است.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 11 March 2023

 محمد اسلامی در آیین آغاز عملیات اکتشاف و بهره‌برداری معدن سنگ آنومالی هشت ناریگان اظهار داشت: رسیدن به قدرت اقتصادی در کنار قدرت علمی و فناوری مستلزم تحقق استقلال به معنای واقعی کلمه است.

وی ادامه داد: اگر ما قدرت علم و فناوری کارآمد داشته باشیم و این قدرت پایدار و رو به رشد باشد و در کنار آن صنعت قدرتمند بر پایه علوم و فناوری با عبارت دانش‌بنیانی بتواند پایه‌گذاری کند، به طور قطع و یقین در تمام مولفه تاثیرگذار است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: ما الان با دو موضوع مواجهیم که یک مورد آن بحث شکوفایی و اقتصاد معادن است و مقام معظم رهبری در ابتدای کار دولت سیزدهم به این دولت بحث اقتصاد معادن را تاکید فرمودند.

اسلامی با بیان اینکه از قبل انقلاب تا به امروز به هیچ عنوان دشمنان حاضر نبودند ما چرخه سوخت داشته باشیم ولی امروز این موضوع را پذیرفتند گفت: مهمترین هدف تحریم اقتصادی نیست بلکه هدف اصلی آن شکستن اراده‌هاست.

وی ادامه داد: امروز به حمدالله کشور ما در تراز کشورهای برتر و مطرح در حوزه دانش هسته‌ای است و این دانش را با کمک و تکیه بر مهندسین بومی خود به دست آوردیم و برای جلوگیری از این مهم، هر کاری که دشمن می‌توانست انجام داد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با اشاره به اینکه امروز استکبار می‌داند که گزینه‌ دیگری جز دیپلماسی را در پیش ندارد و ایران را به عنوان یک کشور هسته‌ای قبول کرده‌اند گفت: امسال این پنجمین معدن در سطح کشور است که عملیات اکتشاف و بهره‌برداری آن را آغاز می‌کنیم و این در حالی است که در طول تاریخ صرفا چهار معدن را اکتشاف و بهره‌برداری کرده بودیم.

اسلامی با بیان اینکه برای ما موضوع مهم افزایش درآمد کشور و بهبود سرانه اقتصادی مردم است گفت: برخی افراد اهمیت فناوری هسته‌ای را نمی‌دانند که اگر فناوری هسته‌ای در داخل کشور نبود امروز برای درمان بیماران هسته‌ای هم نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم چرا که خط مقدم فناوری هسته‌ای در حوزه درمانی و سلامت است.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون بیمار در سال از درمان‌های هسته‌ای استفاده می‌کنند بیان کرد: این موضوع بسیار مهمی است که امروز خیلی از کشورها به دلیل نداشتن آن با مشکلات بسیار جدی مواجه هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته‌ای افزود: امروز دستاوردهای جدید علمی و پژوهشی کشور ما به صورت مستقیم و بدون هیچ گونه عارضه‌ای سلول‌های سرطانی به وسیله همین فناوری و رادیوداروهای تولید شده از بین می‌روند.

اسلامی تصریح کرد: امروز تولید رادیوداروها یکی از افتخارات کشور ماست که مردم از آن استفاده می‌کنند و قطعا اگر این فناوری را نداشتیم امروز هیچ یک از امکانات درمانی هسته‌ای را به ما نمی‌دادند کما اینکه به بسیاری از کشورها نداده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار