دو مرکز نیکوکاری در روستای کویجان بخش آسفیچ و روستای علی آباد بخش مرکزی شهرستان بهاباد همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 06 March 2023

«حمید دهقان بهابادی» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بهاباد در آئین افتتاح این دو مرکز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان حضرت امام و هفته احسان و نیکوکاری، با بیان این که مردمی کردن فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان بهاباد به عنوان یک امر ضروری دنبال می شود، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی مراکز نیکوکاری مدیریت مردمی آنهاست.

وی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در زمینه کمک به نیازمندان، افزود: با افتتاح این دو مرکز نیکوکاری تعداد مراکز نیکوکاری در سطح شهرستان بهاباد به ۱۳  مرکز نیکوکاری افزایش یافت.

دهقان بهابادی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری به عنوان بازوی کمیته امداد در تسریع کمک به نیازمندان و با هدف رفع فقر و محرومیت مستضعفان، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و در اختیار نیازمندان واقعی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری کارکرد محله محور دارند و در شناسایی فقرا و شناخت محله موفق هستند و از ظرفیت‌های مختلف هر محله در جهت خدمت دادن به فقرا همان محل استفاده می‌کنند.

دهقان مراکز نیکوکاری را حلقه اتصال نیکوکاران با نیازمندان و مددجویان کمیته امداد دانست و افزود: کمیته امداد با هدف واگذاری امور خیریه به عموم مردم و تسریع در رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در درون محله‌ها اقدام به راه اندازی این مراکز کرده است.

وی اظهار کرد: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری شناسایی نیازمندان و جذب کمک های خیران برای این افراد و همچنین واگذاری و سپردن امورات مربوط به مردم به خود مردم است.

رئیس کمیته امداد بهاباد اضافه کرد: این مراکز توسط هیئت عامل شامل معتمدین و خیران اداره می شود و کمیته امداد نقش صدور مجوز، نظارت و راهبری را بر عهده دارد و از طریق این مراکز خیران بدون واسطه و به صورت مستقیم به نیازمندان شناسایی شده کمک می کنند.

درپایان طی حکمی از سوی مدیر کل کمیته امداد استان یزد، عباسعلی خواجه رحیمی علی آبادی به عنوان رئیس مرکز و حسن احمدی علی آبادی به عنوان نایب رئیس مرکز نیکوکاری روستای علی اباد بخش مرکزی  و در حکم دیگری  حسینعلی زین الدینی به عنوان رئیس مرکز و حسین جعفری به عنوان نایب رئیس مرکز حضرت فاطمه الزهرای روستای کویجان بخش آسفیج معرفی شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار