آیین گلریزان زورخانه‌ای ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در محل زندان مرکزی یزد برگزار و مبلغ یک میلیارد تومان از سوی نیکوکاران جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ 06 March 2023

«مسعود عظیمی» در آیین گلریزان زورخانه‌ای که به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه به میزبانی زورخانه پوریای ولی زندان مرکزی یزد برگزار شد، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۴ زندانی جرائم غیرعمد از بند رهایی یافتند.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۶۵ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان تامین و  مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۵۴ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۱۰۲ مددجو مربوط به محکومین مالی ،تعداد ۳۶ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۴ مددجو محکوم نفقه و ۲ محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند. 

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد، خاطر نشان کرد: از این تعداد آزادی تعداد ۲۴ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۳۰ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۷ مددجو زن و ۱۳۲ مددجو مرد بودند.

این مسئول ادامه داد: همه‌ی این کمک‌ها از رقم خرد تا کلان مرهون عنایت نیکوکاران و خیرین بوده و ستاد دیه به عنوان امانت دار مردم، این مبالغ را دریافت و جهت آزادی زندانیان صرف کرده است.

وی با تاکید بر آموزش شهروندی به فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به مسائل حقوقی وجلوگیری از معضلات اجتماعی گفت: ستاد دیه از تمام ظرفیت ها از جمله هیئت های عزاداری، صدا و سیما و… در جهت اینکه ورودی زندانیان را به حداقل برسد استفاده می کند.

در پایان این مراسم گلریزان، مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در قالب چک و پول نقد و مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان نیز در قالب تعهد توسط نیکوکاران یزدی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار