مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از رونمایی کتاب «برداشت‌ها؛ گزیده آثار فیلمنامه‌نویسان یزد» خبر داد و گفت: این کتاب کارنامه‌ای از تلاش فیلم نامه‌نویسان استان یزد در طول چهار دهه است.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 06 March 2023

«احسان عابدی» در آیین رونمایی از این کتاب، گفت: ۸۲ فیلمنامه کوتاه، بلند و نیمه بلند داستانی، انیمیشن و مستند که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۰ توسط هنرمندان یزدی نوشته شده بود بررسی و در در نهایت ۲۱ فیلم نامه برای انتشار برای کتاب آماده شد.

وی با بیان این که تعداد قابل توجهی از فیلم‌نامه‌ها به دلیل تمایل نداشتن خود نویسندگان برای حفظ امتیاز اثر منتشر نشد، افزود: این کتاب کارنامه‌ای از تلاش فیلم نامه‌نویسان استان در طول چهار دهه است که می‌تواند اتفاقات خوبی را برای جامعه هنری و علاقمندان به عرصه فیلم نامه‌نویسی استان رقم بزند.

عابدی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ برخی از این فیلم‌نامه‌ها به تولید رسیده است و امیدواریم که مابقی نیز بتواند منجر به تولید شده و دستمایه آثار سینمایی استان و حتی کشور باشد.

مدیر کل ارشاد استان با اشاره به برنامه‌های حوزه سینمایی این اداره کل افزود: مجموعه انجمن سینمای جوان، ظرفیت و بستر بسیار خوبی برای فعالیت‌های آموزشی است و الحمدلله خروجی‌های بسیار خوبی را نیز در سطح استان شاهد بودیم.

عابدی همچنین گفت: تلاش ما این است که بیش از پیش این انجمن فعال شود و در سال جدید فعالیت‌های شاخصی در این زمینه با انجام کار های ویژه آموزش و تربیت استعدادهای حوزه فیلم‌سازی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پایان افزود: در استان یزد ظرفیت‌های خوبی در زمینه سینما و به ویژه در حوزه مستند داریم که‌ امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌های مختلف را تقویت و در مسیر شکوفایی بیش از بیش صنعت سینما در استان استفاده کنیم.

در پایان این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان عرصه سینمایی از کتاب « برداشت‌ها؛ گزیده آثار فیلمنامه‌نویسان یزد» رونمایی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار