طرح اصلاح هندسی میدان ریاضی یزدی توسط شهرداری یزد اجرا شد و قفل چندساله ترافیکی این میدان در حال حاضر باز شده و تردد خودروها به سهولت انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ 06 March 2023

اصلاح هندسی معابر یزد یکی از مهمترین رویکردها و مسائلی است که در طول دوره‌های مختلف مدیریت شهری برای رفع بحران ترافیک خیابان‌های یزد انجام شده است.

در طول دوره‌های مختلف اصلاح هندسی برخی از نقاط شهر از جمله میدان مهدیه، میدان شهدای محراب و میدان سیدحسن نصرالله و تعریض برخی از این میادین یا تبدیل به چهارراه سبب شد تا قفل ترافیک در این مناطق باز شود و تردد مردم با سهولت بیشتری انجام شود.

با این وجود بسیاری از اصلاح هندسی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته مربوط به هسته میانی شهر بود و مسیرهای منتهی به بلوار شهید قندی، میدان اطلسی، بلوار دانشگاه و دیگر مسیرهای این منطقه با وجود حجم بسیار سنگین ترافیک کمتر با اصلاح هندسی روبرو شده بودند.

از جمله این میادین می‌توان به میدان ریاضی یزدی اشاره کرد که در طول سال‌های گذشته و به ویژه در ساعات عصرگاهی و شب با ترافیک بسیار سنگین روبرو می‌شد به گونه‌ای که در برخی از ساعات به صورت کامل قفل بوده و خودروها توان حرکت در این میدان را از دست می‌دادند.

این وضعیت سبب شد تا بحث اصلاح هندسی این میدان و تبدیل آن به چهارراه در دستور کار قرار گیرد و پس از تاییدیه شورای ترافیک استان و شورای اسلامی شهر، به وسیله شهرداری عملیات اجرایی آن آغاز شود.

با شروع به کار عملیات اجرایی این میدان، در کمتر از یک ماه کار تبدیل میدان به چهارراه انجام شد و درحال حاضر ترافیک در این میدان به صورت روان و تحت قالب چهارراه و چراغ راهنمایی و رانندگی مدیریت می‌شود.

با وجود اصلاح هندسی این میدان و تبدیل آن به چهارراه، همچنان ترافیک بسیار سنگین میدان اطلسی یزد برای مردم یک بحران جدی است و لازم است مدیران شهری یزد نسبت به اصلاح این میدان هم اقدامات لازم را انجام دهند.

اصلاح هندسی میدان اطلسی یزد هم با توجه به عدم امکان تملک نمی‌تواند به صورت تعریض انجام شود و قطعا لازم است که این میدان هم به چهارراه تبدیل شود تا بخشی از سنگینی بار ترافیک آن هم کاسته شود.

طرح اصلاح هندسی این میدان هم چند مرتبه وجود داشته ولی برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد مخالف اجرای آن هستند و میدان اطلسی را تداعی کننده حس نوستالژیک در منطقه می‌دانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار