مدیرکل منابع طبیعی استان یزد:
مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با بیان اینکه گونه‌های گیاهی در معرض انقراض یزد در پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت احیا می‌شوند، از پرداخت ناچیز سهم منابع طبیعی یزد از حقوق مالکانه معادن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 06 March 2023

 کمال کریمی در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد با اشاره به اینکه امسال هفته منابع طبیعی با پویش کاشت مردمی یک میلیارد درخت هماهنگ شده اظهار داشت: برای هفته منابع طبیعی برنامه‌های متنوعی در یزد طراحی شده است.

وی ادامه داد: یکی از نکات انجام شده در هفته منابع طبیعی امسال مربوط به محل در نظر گرفته شده برای درختکاری بود که محل پیشین گود زباله ده بالا به عنوان کاشت درختان بادام در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد افزود: همچنین به مناسبت روز جوان هماهنگی لازم با چند هیئت مذهبی انجام شد و پویش «کاشت درخت به یاد شهید رفیقم» آغاز شد و نهال زیتون در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفت.

کریمی افزود: همچنین امروز در جلسه‌ای که به مناسبت هفته منابع طبیعی و یکصدمین سالگرد تاسیس هلال احمر برگزار شد، این نهاد تقبل کرد که یکصد هزار نهال از طرح پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت را انجام دهد.

وی از اجرای پویش «اهدای درخت اهدای زندگی» با همکاری سازمان انتقال خون استان یزد خبر داد و گفت: از الان تا پایان سال هر کسی که اقدام به اهدای خون می‌کند یک نهال درخت دریافت می‌کند تا در این پویش و طرح بزرگ شرکت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد افزود: علاوه بر این پویش‌ها، پویش و برنامه خاص کاشت درخت برای سلامتی امام زمان(عج) هم در برنامه‌ها قرار گرفته و به مناسبت اعیاد شعبانیه اجرا می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: 12 و نیم درصد از سهم 15 درصدی حقوق مالکانه معادن باید مطابق قانون در محل معادن هزینه شود اما مبلغ بازگشتی به استان یزد نسبت به میزانی که واریز میشود بسیار ناچیز است و امیدواریم که بتوانیم امسال با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته این اعتبار را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: پویش مردمی کاشت یک میلیارد نهال در طول چهارسال انجام می‌شود که تعهد یزد 15 میلیون نهال است و با توجه به اینکه تولید سه و نیم میلیون نهال از امسال آغاز شده، سال آینده این طرح آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد ادامه داد: تنها درختانی در این طرح کاشته می‌شوند که سازگار با محیط زیست استان باشند و به ویژه گونه های درحال انقراض استان در این طرح اجرا می شود تا بتوانیم علاوه بر ایجاد پوشش گیاهی، گونه های در حال انقراض را حفظ می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار