امام جمعه بخش مرکزی یزد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دشمن به دنبال ناآرامی با سوء استفاده از مسمومیت دانش آموزان است، گفت: دولت برای مسکن، ازدواج و خودرو برنامه جدی و عملی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 04 March 2023

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد، یکی از جلوه‌های بارز و ریشه‌های مهم تقوا را معاد‌باوری دانست و اظهار داشت: معادباوری هم ریشه تقوا و هم باور تقوا است و تقوا و معادباوری دو موضوع در هم تنیده هستند.

وی تصریح کرد: وقتی ما به زلزله‌های دنیایی نگاه می‌کنیم می‌بینیم 10 ثانیه زلزله میلیون‌ها نفر انسان را به خیابان می‌ریزد آن هم با بدنی نیمه برهنه و همچنین با دستی خالی، بدون سند منزل و خالی از هر گونه امکاناتی حتی مدارک شناسایی و دست چک خود را هم نمی‌توانند بردارند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: میلیون‌ها زن طلاهای دوست داشتنی را کنار می‌گذارند و اصلا در خاطرشان هم نیست؛ وسایل محبوب خود و دکورهایی که در خانه‌ها هست هم رها می‌شوند و افراد همه این‌ها را به خاطر ده ثانیه زلزله فراموش می‌کنند.

مدرسی‌یزدی گفت: میلیون‌ها نفر در ثانیه‌هایی به کل یادشان می‌رود چه پست و مقامی داشته‌اند و حتی فرزندان و پدر مادرشان کجا هستند، صدهاهزار نفر معشوقه‌های خود را فراموش می‌کنند و از آن‌ها فاصله می‌گیرند؛ هیچ فردی به این فکر نیست که فلان لباس مارک‌دار خود و یا کفش قیمتی‌اش را بردارد و این‌ها در اثر زلزله بود آن هم زلزله دنیایی که بسیار قلیل هست

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به یازدهم شعبان و روز ولادت حضرت علی‌اکبر و روز جوان اشاره کرد و گفت: لازم به توجه است که امروز ما هر چه در این انقلاب داریم عمدتا از ناحیه جوانان پرشور، خلاق و مومن است، جنگ را جوانان اداره کردند، سازندگی را جوان‌ها پیش بردند، خلاقیت را جوانان رقم زدند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: چرخه آموزش و پرورش را جوانان دارند اداره می‌کنند، چرخه بهداشت و درمان نیز در دست توانای جوانان است اما امروزه این جوانان پرتوان، خودساخته و انقلابی مورد هدف دشمن قرار گرفته‌اند و هم دینشان، هم ایمان و هم اعتقاد، توان و هم امیدواری آن‌ها نسبت به انقلاب اسلامی هدف قرار گرفته است.

مدرسی‌یزدی گفت: امروز جوانان ما باید بدانند که دشمنی داریم که جوانان و توان و ظرفیت جوانی آنها را مورد هدف قرار داده است و لذا هم جوانان باید توجه داشته باشند و هم دولت باید نسبت به جوانان توجه و اهتمام بیشتری در بعد تحصیلات، اشتغال، مسکن، خودرو و ازدواج و به ویژه امور فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

وی بیان کرد: موضوع مهم دیگر نیز بحث نوروز و تلفیق و مقارن شدن آن با ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا است و این ایام باید مردم خوب یزد میزبانی از میهمانان خدا را در شهر دارالعباده به زیبایی به بروز و ظهور برسانند، هشداری هم می‌دهیم نسبت به عزیزان دست‌اندرکار در رابطه با گردشگری ایرانی ـ اسلامی که نسبت به ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف توجه داشته باشند  و میهمانان را با فرهنگ یزد آشنا کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: همچنین بحث مسمومان فرزندان دانش‌آموزان در جنگ روانی داریم و هدف این‌ها به آشوب کشیدن جامعه است همه باید توجه داشته باشند نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و مردم هوشیاری را باید کاملا از خودشان نشان دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار