مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت:
مدیرکل امور خیرین وزارت بهداشت با بیان اینکه قوانین دست و پاگیر برای تسهیل مشارکت خیرین سلامت اصلاح می‌شوند، گفت: ایران با فاصله معناداری رتبه نخست منطقه در حوزه پزشکی و سلامت است.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 04 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، محمدجواد حیدری پور صبح امروز در نشست تجلیل از خیرین سلامت استان یزد با اشاره به اینکه یزد در حوزه‌های امور خیز یکی از استان‌های پیشتاز کشور است اظهار داشت: خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رخ داده است.

مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کار خیر با فرهنگ ما همراه است عنوان کرد: هر جایی از کشور را که نگاه می‌کنیم با فعالیت‌های خیری مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا علاوه بر سختی‌ها و مشکلات فراوانی که داشت منجر به خوبی‌هایی هم شد گفت: یکی از مهمترین آثار کرونا، مشخص شدن اهمیت مقوله سلامت و خدمات بهداشتی درمانی بود و همین موضوع زمینه افزایش حضور خیرین در این حوزه را فراهم کرده است.

حیدری پور با بیان اینکه در حال حاضر در تمام استان یزد پروژه‌های خیرساز در حال اجرا است گفت: سلامت یک امر اجتماعی است و در تمام دنیا این موضوع با مشارکت مردمی دیده شده است.

مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: تقریبا در 10 سال منتهی به 2021 آماری که سازمان جهانی نیکوکاری اعلام کرده در سه محور کار خیر و نیکوکاری کشور ما معدل 22 دارد و با توجه به اینکه بسیاری از کارهای نیکی که در کشور ما انجام می‌شود ثبت نمی‌شود عدد بسیار خوبی است و قطعا اگر تمام کارهای خیر را ثبت کنیم رتبه ایران جزو بالاترین رتبه های جهانی است.

وی ادامه داد: کار خیر همیشه در کشور ما در کنار زندگی‌ها و فرهنگ‌ها بوده و نیاکان ما همیشه به این موضوع توجه خاص و ویژه‌ای داشته و در کار خیر مشارکت بسیار خوبی از خود به جا می‌گذاشتند.

حیدری‌پور افزود: در حوزه سلامت، ایران با یک فاصله معنا دار در تمام بخش‌های مرتبط با آن رتبه نخست را دارد و در برخی از حوزه‌های سلامت از جمله واکسن و سلول‌های بنیادین جزو 10 کشور برتر دنیا قرار داریم.

مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که نشان دهنده پیشرفت کشور در حوزه سلامت است، مربوط به پزشکان می‌شود که پیش از انقلاب پزشکان ما از کشورهای دیگر تامین می‌شدند و امروز ما به خارج از کشور هم پزشکانمان را اعزام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات‌هایی که برای تسهیل کار خیرین نیاز به اصلاح دارد حتما اصلاح می‌شود عنوان کرد: تلاش داریم که خیرین برای انجام  کار خیر خود در حوزه سلامت با هیچ مشکلی مواجه نباشند.

حیدری‌پور گفت: اتفاق خوبی که در حوزه خیرین رخ داده این است که سلیقه خیرین به سمت بهداشت و پیشگیری در حال سوق پیدا کردن است و این اتفاق بسیار خوبی است که در کنار درمان باید حتما به آن توجه لازم را داشته باشیم تا بتوانیم آینده‌ای سالم‌تر و بهتر داشته باشیم.

در این مراسم از خیرین حوزه سلامت با حضور استاندار یزد و مدیرکل خیرین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجلیل شد و از جمله تجلیل شدگان این مراسم می توان به مهندس محسن ابویی مدیر مجتمع بین المللی و صنعتی آهن و فولاد بافق برای خدمات ارزنده خیری در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بافق اشاره کرد.

همچنین مهندس احرامیان مدیر مجتمع فولاد یزد، مهندس مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق و مهندس جواد نوشادی از دیگر خیرینی بودند که در این مراسم تجلیل شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار