هواشناسی یزد با پیش‌بینی بارش برف و باران در روزهای آتی برای آسمان یزد، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶ 17 January 2023

هواشناسی استان از اوایل وقت سه شنبه ۲۷ دیماه تا پیش ظهر روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه، تشدید سامانه بارشی بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید تا نسبتا شدید در نقاط مختلف استان و تداوم برودت را پیش بینی و در این باره هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس همین اساس، بارش برف و باران، گاهی وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و رخداد مه سراسر استان به ویژه شهرستان های یزد، ابرکوه، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، مهریز، میبد، مروست و هرات را دربر خواهد گرفت.

آبگرفتگی معابر، اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برف و گاز، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، جاری شدن رواناب، اختلال در ناوگان حمل و نقل و خسارت به صنعت کشاورزی از اثرات مخاطره‌ای این سامانه به شمار می‌آید.

در همین راستا نیز پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت کوهنوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت احتمالی توسط شهرداری ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، نمک پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق توصیه شده است.

کمینه دمای استان طی شبانه روز گذشته مربوط به ایستگاه بیداخوید با دمای ۱۰- درجه و بیشینه دما طی این مدت نیز از گرداب‌مروست با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است، دمای شهر یزد نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین صفر تا ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار