رییس سازمان حفاظت محیط زیست:
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هرگونه صنعت فاقد مجوز پلمب خواهد شد و در این زمینه هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ 15 January 2023

علی سلاجقه، صبح روز جمعه در جمع فرماندار و ائمه جمعه اشکذر یزد افزود: محیط زیست به صنایعی که نیاز به مجوز دارد اما مجوز لازم را کسب نکرده اند اجازه فعالیت نخواهد داد و با همکاری دستگاه های مسئول این گونه واحدها پلمب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آلایندگی تجمیعی و ترکیبی باعث بروز مشکلات زیست محیطی و آسیب به مردم مناطق حاشیه اینگونه واحدها خواهد شد و ایجاد محیط زیست پایدار از راهبردهای اصلی دولت است، اظهارداشت: صنایع می توانند در محل هایی مستقر شوند که محیط زیست تعیین کند تا کمترین آسیب به مردم و بیشترین بازدهی را از نظر اشتغال برای استان و کشور داشته باشد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آلایندگی فرهنگی از عوارض توسعه صنعتی است و باید مجوزهایی مرتبط با هزینه های زیست محیطی، شهری، فرهنگی را کسب کند.

سلاجقه با اشاره به اینکه توان و آستانه تحمل محیط زیستی استان یزد محدود است و منابع آبی محدودی را دارد، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا استان یزد مثل سایر کلان شهرها نشود و از الان به فکر پیشگیری باشیم تا در آینده مشکلات زیست محیطی را در این استان شاهد نباشیم.

وی افزود: مردم استان یزد از گذشته تاکنون با محیط زیست همزیستی مسالمت آمیز داشته و دارند و در کنفرانس بین المللی پکن از قنات به عنوان پیشرفته ترین تکنولوژی استحصال آب در عصر حاضر یاد شده است؛ ما در استان یزد قنات زارچ را داریم که تمدن، برخورد خردمندانه مردم ایران با آب و مدیریت مردم منطقه را نشان می دهد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در استان های فلات مرکزی ایران، انسان باید خود را با طبیعت وفق دهد نه اینکه طبیعت را مجبور کند تا با شرایط انسان خود را وفق دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار