برای نخستین بار و به دعوت موبد یزد صورت گرفت؛
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره سفر آیت الله رئیسی به یزد گفت: برای نخستین بار با دعوت موبد و نماینده زرتشتیان یزد در عبادتگاه اصلی آنها حاضر شدیم تا رویکرد متفاوت دولت برای رفع مسایل آنها را پیگیری کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 15 January 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صالحی روز یکشنبه در حاشیه‌ سفر استانی هیات دولت به یزد به نمایندگی رئیس‌جمهور در عبادتگاه زرتشتیان حضور یافت و با موبد زرتشتیان درباره مسایل، مشکلات و مطالبات جامعه زرتشتیان گفت وگو کرد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره جزییات این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: رویکرد مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در این دوره از سفرهای استانی متفاوت از دور نخست است، در این سفر برای نخستین بار با دعوت موبد زرتشتیان استان یزد و نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی در عبادتگاه اصلی زرتشتیان حضور یافتیم تا رویکرد متفاوت دولت را برای رفع مسایل آنها پیگیری کنیم.

صالحی درباره برگزاری نخستین میز خدمت برای اقلیت‌های دینی همزمان در سه استان کشور در هفته گذشته گفت: با این اقدام در سفر استانی رییس جمهور به یزد همین میز برای هموطنان زرتشتی فراهم‌ شده است.

وی، مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری را رابط میان مردم و دولت مردمی عنوان کرد ‌و گفت: این مرکز خود را پاسخگو و پیگیر درخواست و مطالبات تک‌تک شهروندان ایرانی در داخل و خارج از کشور و فارغ از هر آیین و دین و قوم و مذهب رسمی در قانون اساسی می‌داند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، زندگی توأم با صفا و صمیمیت و عشق به ایران را آرمان همه پیروان ادیان الهی در ایران دانست و افزود: در میان پیروان ادیان گوناگون، زرتشتیان نیز از جهات مختلف پیوند و نزدیکی ویژه‌ای با مسلمانان دارند و نظام اسلامی رسمیت دین زرتشت را پذیرفته است و ملت ایران زرتشتیان را در هر نقطه‌ای از جهان که زندگی می‌کنند در زمره هم‌میهنان خود برمی شمارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار