مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان یزد گفت: هدف پروژه خط دوم خلیج فارس که در سفر ریاست جمهوری به استان یزد کلنگ‌زنی می‌شود، صنعت و کشاورزی پربازده و پشتیبانی از آب شرب است.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 11 January 2023

محمدمهدی جوادیان زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت در پیش بودن سفر رئیس جمهور به یزد انجام شد، با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای شروع عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه تاریخ استان یزد در سفر رئیس جمهور انجام شده عنوان کرد: هدف پروژه خط دوم خلیج فارس که در سفر ریاست جمهوری به استان یزد کلنگ‌زنی می‌شود، صنعت و کشاورزی پربازده و پشتیبانی از آب شرب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد تصریح کرد: خط دوم انتقال آب شرب به استان یزد هم پروژه جداگانه‌ای است و پیشنهاداتی برای این سفر هم در نظر گرفته شده که بتوانیم برای تسریع در آن پروژه‌ هم اقدامات لازم را انجام دهیم.

جوادیان‌زاده در ارتباط با مصوبات سفر قبلی رئیس جمهور به استان یزد گفت: شرکت آب منطقه‌ای دو مصوبه در سفر گذشته با نزدیک به 90 میلیارد تومان اعتبار برای سال‌های 1400 تا 1402 برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده بود و خوشبختانه نزدیک به 75 درصد این اعتبارات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این حجم پرداختی در پروژه‌ها باعث تسریع در اجرای پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای شده است گفت: برنامه‌ریزی ما این بود که 110 هزار متر مکعب مخزن برای افزایش حجم ذخیره آب انتقالی انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد در ارتباط با دلیل این برنامه‌ریزی گفت: در حال حاضر استان یزد 330 کیلومتر خط انتقال آب دارد که هم مشکلات فنی و هم بعضا متاسفانه تعرضاتی روی این خط صورت می‌گیرد که منجر به ناپایدار شدن آب شرب استان می‌شود.

جوادیان‌زاده عنوان کرد: خیلی مهم بود که ذخیره خط افزایش پیدا کند و این 110 هزار متر مکعب باعث می‌شود که ذخیره آب شرب استان یزد در تابستان از 18 ساعت به 24 ساعت افزایش پیدا کند و در زمستان این عدد از حدود 24 ساعت به حتی بالاتر از 30 ساعت هم برسد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه الان از این میزان حدود 20 هزار متر مکعب وارد مدار بهره‌برداری شده و 40 هزار متر مکعب هم احداث شده و آماده افتتاح است که در این سفر وارد مدار می‌شود و 50 هزار متر مکعب هم تا آخر سال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: در حوزه آب منطقه‌ای برای سفر پیش روی رئیس جمهور، در حوزه تکمیل مخازن جدید و مجوز‌هایی به منظور تامین منابع مالی خط دوم شرب به استان یزد بوده است.

با تصویب این پیشنهادات منابع مالی جدیدی دیده شده به علاوه اینکه قبلا هم مصوبه هیئت دولت در حدود سه ماه پیش دیده شده که از محل مالیات‌های قابل قبول صنایع بتوان برای این منظور کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا هم یک سری مصوبات پیشنهاد شد که با تصویب آنها، در اجرای خط دوم هم تسریع صورت می‌گیرد و هم تامین منابع مالی برای آن برنامه‌ریزی شده و گل سرسبد این پروژه‌ها هم خط دوم خلیج فارس خواهد بود که کلنگ زنی آن انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار