رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان:
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، استان یزد را یکی از استانهای پیشرو هم از لحاظ اجرایی و هم تاثیرگذاری در سیاستگذاری هایی که در سطح کشور انجام می شود دانست و بیان داشت:جایگاه سازمان نظام مهندسی استان یزد در شاخص‌های ارزیابی جز رده های بالای کشور در موارد مختلف می باشند.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷ 08 January 2023

نشست هم اندیشی روسا، مدیران و معاونین سازمان نظام مهندسی یزد و اصفهان به میزبانی استان یزد برگزار گردید.

در ابتدای این نشست محمدرضا خلف باغی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به ارایه اقدامات و فعالیت های انجام شده در این سازمان پرداخت و بر استفاده از ظرفیت های مشترک و تعامل استانها و نقش آن در پیشبرد اهداف سازمان تاکید کرد.

در ادامه رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در پاسخ به این سوال خبرنگار که باتوجه به اینکه 20 سال از تاسیس این سازمان می گذرد آیا توانسته است در جایگاه خود قرار گیرد، اظهار داشت: قانون تاسیس و آیین نامه اجرایی نیاز به بازبینی دارد. اگر تاکنون توفیقی حاصل شده است در سنوات گذشته، عمدتا در استانها بوده است که مجموعه شورای استان ، روسای و همکاران سازمان نظام مهندسی استانها در تعامل با اعضا و دستگاهها اجرایی استان توانسته اند نقش سازمان را در حوزه های سیاست گذاری و اجرایی و پیشبرد اهداف سازمان تقویت کنند. همچنین در سطح ملی هم شاهد بود ه ایم که طی سنوات گذشته همین آیین نامه تاسیس و یا در مصوبه هیات وزیره عنوان "سدات" کمتری - سهم بری دانش از تولید" لحاظ شده، خود نشان دهنده آن است که دولت نیم نگاهی به بخش غیردولتی و نظام مهندسی داشته است. اما باتوجه به ابلاغ سیاست های اصل44 قانون اساسی جایگاه سازمان در بخش کشاورزی بسیار بالاتر از آن است که امروز شاهد آن هستیم.

مهدی تقی پور نقش نظام مهندسی در توسعه بخش کشاورزی را موثر و دانش محور عنوان کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی یک سازمان دانشی و ارزشی است که به افزایش ظرفیت نفوذ دانش در بخش کشاورزی کمک کرده و مهمترین رسالت این سازمان، پشتوانه این دانش و ماموریت اعضای سازمان که طبق فرآیندها، دستورالعمل ها و شیوه نامه ها پروانه اشتغال معتبر از سازمان دریافت می کنند و این گواهی صلاحیت فرد را برای انجام کار تایید می کند.

وی درپاسخ به این سوال که آیا "مدیریت سازمان نظام مهندسی که بخش خصوصی است توسط دولت نقطه ضعف است یا قوت، اظهار داشت:با توجه به اینکه طبق قانون تاسیس، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یک سازمان مستقل و دارای استقلال حقوقی و مالی است، این را می طللبد که از نیروهای جوان و دارای انگیزه و مبتکر که وابستگی کمتری به بخش دولتی دارند بهره گیری شود تا بتوان سریعتر و بهتر اهداف سازمان پیشبرند.

در پایان رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، استان یزد را یکی از استانهای پیشرو هم از لحاظ اجرایی و هم تاثیرگذاری در سیاستگذاری هایی که در سطح کشور انجام می شود دانست و بیان داشت:جایگاه سازمان نظام مهندسی استان یزد در شاخص‌های ارزیابی جز رده های بالای کشور در موارد مختلف می باشند. امید است با توجه به تبادل نظرو تعاملاتی که در این نشست بین همکاران این دو سازمان صورت گرفته درجهت تسریع ارایه خدمات بهتر به اعضا ، کشاورزان و بهره برداران و همچنین پیشبرد اهداف سازمان موثر واقع گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار