اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد(صفا) به عنوان عضو مشورتی و مشاور شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق انتخاب شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 28 December 2022

در پنجاه و هشتمین نشست تخصصی این اندیشکده که به موضوع بررسی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، چالش‌ها و راهکارها پرداخته شد، بر اساس نظر مدیرعامل سنگ آهن، اندیشکده صفا به عنوان یک مجموعه رسمی در کشور به عنوان مشاور تعیین شد.

در ابتدای این نشست که اعضای هیات مدیره اندیشکده صفا و کارشناسان حوزه معدن حضور داشتند، مدیرعامل اندیشکده صفا به معرفی این مجموعه و دستاوردهای آن پرداخت و با اشاره به تاریخچه شکل گیری آن گفت: وضعیت معادن استان و موقعیت جغرافیایی یزد با توجه به وجود معادن و مواد معدنی بسیار دارای اهمیت است و آماده ایم تا بررسی مسائل شرکت سنگ آهن را داشته باشیم و راهکارهای اجرایی ارائه دهیم.

در ادامه این نشست محمدحسین فنایی؛ دیگر عضو اندیشکده صفا هم با اشاره به برخی تصمیم گیری‌ها و تاثیرات آن در دراز مدت اظهار داشت: در دولت های نهم و ئهم تصمیم گیری های شد که نتیاج آن امروز قابل لمس است.

وی با بیان اینکه یزد رنج کمبود آب و خشکسالی دارد و از سویی معادنی در اختیار دارد که باید بهره برداری شود تصریح کرد: تصمیم عاقلانه و مقرون به صرفه اقتصادی این است که بجای برداشت از معادن و حمل به نقاط دیگر، آب انتقال پیدا کند تا خسارت کمتری بجای بگذارد.

مجتبی حمیدیان؛ مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم اظهار داشت: در حال حاضر سنگ آهن با همه تلاش هایی که شده در نقطه مطلوب قرار ندارد و باید به چرایی آن و ارائه راهکار برون رفت پرداخته شود.

وی با بیان اینکه باید مشکلات را در دل ساز و کار ها و ساختار های مالیکیتی و سهام داری جست و جو کنیم افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی قدیمی ترین شرکت معدنی آهن ایران است که بیش از ۵۰ سال سابقه دارد.

وی با اشاره به نظام سهام داری در شرکت ها افزود: تغییراتی در روند معاونت ها در شرکت رخ داد و معاونت مالی و بازرگانی که یک معاونت بود از هم تفکیک شد تا کارآیی بهتری داشته باشند.

حمیدیان با بیان اینکه این اقدام موجب شد شرکت از ورشکستگی مالی نجات یابد افزود: شاید باور نکردنی باشد ولی شرکت سنگ آهن مرکزی جزو ۱۰۰ شرکت برتر ایران و ۱۱ هزار میلیارد فروش و۵ هزار میلیارد سود دارد.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت های شرکت شفاف است و کارنامه بشدت سفیدی در امور مالی و بورس دارد عنوان کرد: پیشنهاد داریم در اندیشکده به لحاظ عمومی روی مدل سازی سهامداری و مالکیت و مدل توسعه بیزینس ها کار کنیم و اندیشکده صفا به عنوان عضو مشورتی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تعیین شود.

مدیرعامل سنگ آهن بافق با تاکید بر اینکه نیازمند اندیشکده هستیم برای بررسی و تحلیل موضوعات اضافه کرد: امروز صنایع نیاز به توسعه دارند و سیاست های انقباظی بانک مرکزی دست ما را در تعامل با بانک ها کوتاه می کند لذا باید راهکارهایی متناسب با شرایط اتخاذ شود که این در توان اندیشکده صفا است.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار