نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با انتقاد از راه‌اندازی برخی صنایع بدون دریافت مجوز در این استان، گفت: مسؤولی که نتواند از اساس‌نامه سازمان خود دفاع کند، باید استعفا دهد.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ 26 December 2022

محمد صالح جوکار صبح امروز در جمع معتمدین محلات اشکذر با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر راهبرد اصلی آمریکایی‌ها مبتنی بر انحراف افکار عمومی نسبت به واقعیت ها و حقایق جامعه بود.

وی افزود: دشمن دنبال این است که با فریبکاری، تردید در کارآمدی نظام بوجود آورد و بعد از آن مولفه‌های اساسی که نظام اسلامی بنابر آن ایجاد شده، زیر سوال ببرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: دشمن با استفاده از رسانه روایت‌های مختلف را شکل دهی و دروغ پردازی کرد تا اذهان را دچار انحراف کند که متاسفانه برخی هم فریب این مباحث را خوردند.

جوکار تصریح کرد: دشمن ۴۰۰ روایت را طی ۲۴ ساعت با استفاده از مطالب دروغ در خصوص جریانات داخل کشور در جهت انحراف مردم در رسانه‌هایشان مطرح کرد تا بتواند با جذب افراد، اهداف و توطئه های شوم خود را پیاده سازی کند.

وی هدف دشمن از حمایت از اغتشاشگران را پذیرش جمهوری اسلامی نسبت به خواسته‌های غربی‌ها بیان کرد و گفت: ساختار نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر احکام و فقه اسلامی بوده و همین مسئله سبب به چالش کشیده شدن فرهنگ لیبرال دموکراسی شده و بهمین دلیل می خواهند جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه سازند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با بیان این‌که در کشور ما مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد، افزود: بسیاری از این مشکلات در پی تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی است اما ایران اسلامی به واسطه پشتوانه مردمی توانسته در مقابل دشمن ایستادگی و در طول بیش از ۴۰ سال گذشته در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند.

جوکار خاطرنشان کرد: پیشرفت های ایران اسلامی علی رغم تحریم بودن باعث شده که آمریکایی ها به دنبال ضربه به نظام اسلامی باشند ولی بازهم شکست خواهند خورد که نمونه آن را می توان ۹ دی سال ۸۸ بیان کرد که با هوشیاری ملت شریف ایران دشمن با شکستی دیگر مواجه شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس گفت: اگر امروز تابع ولایت فقیه باشیم و در این مسیر به حق گام برداریم قطعا به جایگاه تمدن سازی بزرگ اسلامی دست خواهیم یافت.

وی با تاکید بر اینکه روحیه جهادی لازمه رفع مشکلات امروز کشور است، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی ابتدا برای مدیران و مسئولان کشور و سپس برای مردم بسیار نیاز است تا بتوانیم از بحران های پیشرو عبور کنیم.

توسعه استان از گذشته در مسیر اشتباهی قرار گرفت

جوکار در ادامه با اشاره به مشکلات پیرامون شهرستان اشکذر، گفت: مهندسی مسیر برای توسعه استان خوب نبود و اگر امروز هزاران تن مواد آلاینده بر سر ما فرو می ریزد ناشی از عملکرد گذشته خودمان است.

وی با تاکید بر اینکه مسیر توسعه استان یزد در آینده باید تغییر کند، اظهار داشت: برای هر شهرستان سند آمایش داریم که بر اساس آن باید عمل کنیم، عمل به قانون در خصوص راه اندازی صنایع باید ملاک مسئولان باشد. در جایی که صنایع آلاینده نباید برپا شود باید از متولی آن که محیط زیست است استعلام صورت گیرد و تعیین تکلیف باید از سوی این سازمان باشد.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان این‌که خواسته به‌حق مردم باید انجام شود، افزود: متاسفانه برخی بدون مجوز و با داشتن پول و زور برخی صنایع را راه اندازی کردند در صورتی که از ابتدا باید مجوزها و مسیر قانونی برای ایجاد صنایع طی شود نه اینکه ابتدا ساختمان سازی کنند و سپس به دنبال مسیرهای بعدی باشند.

وی گفت: اگر قرار بر سرمایه گذاری در شهرستان اشکذر باشد باید صنایع پیشرفته و بدون آلاینده مد نظر قرار گیرد و فارغ التحصیلان دانشگاهی به جای کارگران ساده مشغول به کار شوند.

مسئولی که نتواند اساس نامه سازمان خود را حفظ کند، باید استعفا دهد

جوکار با تاکید بر اینکه مدیران نباید تحت فشار شخص یا گروه قرار گیرند، عنوان کرد: اعلام کردیم صنایعی که مجوز نگرفتند و ساختمان سازی کردند محیط زیست کارشناسی عمل کند و حتی تحت فشار نباید قرار گیرد زیرا این امر اصلا معنا ندارد و مدیری که نتواند اساس نامه سازمان خود را حفظ کند، مدیر نیست باید برود و استعفا دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار