رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد از کاهش یک تا ۲ هزار تومانی نرخ برخی محصولات صیفی‌ در میدان تره بار و مراکز فروش میوه در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 09 November 2022

حسین مشرف روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کاهش قیمت‌ها رسما از فردا اعمال می‌شود، افزود: کاهو ساده، کاهو سالادی. کلم برگ، کلم گل، کلم قرمز، کدو، فلفل دلمه‌ای، خیار سبز و لوبیا سبز محصولاتی هستند که مشمول کاهش قیمت شده اند و در صورت تخلف اصناف در زمینه رعایت نرخ های مصوب با فروشندگان متخلف برخورد می شود.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر فقط نرخ پیاز افزایش یافته و بقیه محصولات کشاورزی افزایش قیمتی نداشته است، تصریح کرد: افزایش یا کاهش قیمت یک محصول بسته به شرایطی از جمله میزان تولید و تقاضای بازار است.

مشرف علت افزایش قیمت پیاز را صادرات آن به پاکستان و عراق اعلام کرد و یادآور شد: نرخ این محصول از هر کیلوگرم هفت هزار تومان به ۱۱ هزار تومان در میادین افزایش یافته و در مراکز فروش هر کیلوگرم ۱۴ هزارو ۳۰۰ تومان عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد با بیان اینکه استان یزد تولیدکننده محصولات کشاورزی نیست و بسیاری از نیازهای شهروندان در این زمینه از دیگر استان‌های دیگر تامین می‌شود، تصریح کرد: یکی از عوامل افزایش قیمت برخی محصولات در استان ، افزایش هزینه کرایه حمل بار است.

به گفته وی ۲ میدان میوه و تره بار در شهر یزد فعال است که خرده فروشان محصولات عرضه شده را از این میادین تامین می کنند و با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی، با توجه به نوع و کیفیت محصولات می توانند به خریداران عرضه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار