نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل اختصاص وام صد میلیون تومانی کارآفرینی و مکانی برای تولید و فروش محصولات تولیدی نابینایان به دنبال رایزینی با مسئولان دستگاه های مختلف استان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ 16 October 2022

به گزارش دفتر نماینده یزد و اشکذر، محمدصالح جوکار روز یکشنبه در دیدار از نمایشگاه دستاوردهای نابینایان استان اظهار داشت: تلاش و همت نابینایان برای خوداتکایی بسیار مهم است و دستگاه های مختلف باید به این قشر در زمینه رفع موانع فعالیت های آنان کمک کنند.

وی تصریح کرد: با همت مسئولان فنی و حرفه‌ای و بهزیستی استان تلاش می شود تا بستری مناسب برای فعالیت نابینایان فراهم شود و آنان بخشی از نیازهای خود را تامین کنند و از وابستگی این قشر به دیگران کاسته شود.

جوکار یادآور شد: یادگیری هنرهای مختلف از سوی جامعه نابینایان بسیار ارزشمند است و آثاری که توسط این قشر باکیفیت مناسب و به شکل زیبا به یک محصول نهایی تبدیل می شود، نشان دهنده زحمات آنها و مربیان این قشر است.

وی یکی از اقدامات ضروری را ایجاد نمایشگاهی ویژه فروش آثار نابینایان در استان اعلام و اظهار کرد: محصولاتی توسط نابینایان تولید می شود باید امکان فروش داشته باشد و بازاریابی به بهترین شکل برای آنان صورت گیرد تا بتوانند از این راه امرار معاش داشته باشند.

استان یزد با یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت پنج هزار و ۵۷۰ نابینا و کم بینا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار