استاندار یزد، وقف را یکی از سالم‌ترین و کارسازترین شیوه‌ها برای هدایت تمکن مالی افراد متمکن در قالب احسان ماندگار و صدقه جاریه در خدمت به مردم و نیازهای جامعه دانست.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 06 October 2022

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز پنجشنبه در نشست تخصصی وقف؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و دهه وقف افزود: دهه وقف ایام مناسبی برای تدبر هرچه بیشتر در این حکم والای اسلامی و تشویق مومنان متمکن برای پیروی از این سنت بزرگ دینی است.

وی با اشاره به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دو مسئله «عمل امینانه نیت واقفان» و «توسعه وقف در حوزه های مختلف» خاطرنشان کرد: امروز «نوآوری»، «فناوری»، «تحقیق و پژوهش» و «آموزش» از موضوعات بسیار مهم تلقی می شوند لذا وقف علمی؛ به عنوان اقدامی نوآورانه و مبتکرانه متناسب با نیاز جامعه، باید توسعه یابد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از طرح های سرمایه گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد و افزود: طرح و برنامه های این مجموعه جهت برگزاری جلسات ویژه برای آن ها و برداشتن موانع احتمالی موجود در مسیر سرمایه گذاری، به معاونت هماهنگی امور اقتصادی ارائه شود.

استاندار یزد با اشاره به لزوم احیای وقف، بهره وری حداکثری آن و فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری سرمایه گذاران در این حوزه، گفت: در راستای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران به حضور پر رنگ در این حوزه، باید مشوق ها و تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود.

وی همچنین سند دار شدن موقوفات و تعیین مرز دقیق موقوفات در بستر GIS را اقدام بسیار ارزشمندی دانست و گفت: ورود حتی یک وجب از ملک وقف به حریم خانه و ملک مردم آن را شبهه ناک می کند، اموال مردم نباید دچار شبهه شود.

فاطمی در ادامه به بلاتکلیفی طرح های توسعه بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود: در صورت امکان از ظرفیت مدیران استانی و شهرستانی در هیات امنای بقای متبرکه استفاده شود تا موانع و مشکلات پیش روی اجرای طرح ها در حداقل زمان برداشته شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: استاندار ، وقف ، احسان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار