امام جمعه بخش مرکزی یزد به نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ ادراکی و شناختی امروز دشمن علیه کشورمان اشاره و بر حمایت مسئولان از رسانه‌ها جهت مقابله با دشمن تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ 04 October 2022

آیت الله «سید محمد کاظم مدرسی» در دومین همایش رسانه‌ای «دیده‌بان صبح» که شب دوشنبه در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد، گفت: امیدواریم در فضای حاکم بر جامعه،‌ در آنچه به عنوان تبیین حقایق است، ثبات قدم داشته باشیم.

وی در ادامه رسانه را یک ضرورت برای بشریت خواند و آن را عامل رشد و توسعه انسانها ذکر کرد.

آیت الله مدرسی با اشاره به اهمیت پیام رسانی در اسلام،‌ وجود پیامبر اکرم(ص)‌ را اولین رسانه در دین مبین خواند و گفت: پیامبر(ص) آیات وحی را همچون رسانه‌ای به مومنان انتقال می‌دانند و از این حیث می‌توان گفت که امروز رسانه‌های ما جا پای پیامبر خود گذاشته‌اند.

وی به نقش رسانه‌ها در مقابله با جنگ شناختی امروز دشمن علیه کشورمان اشاره و بر تجهیز رسانه‌ها به تمام تجهیزات و ابزارهای مقابله با دشمن در این جنگ تاکید کرد.

نائب رئیس حوزه های علمیه استان در ادامه بر بصیرت افزایی رسانه‌ها برای مردم در خصوص انواع جنگ‌های ترکیبی دشمن تاکید کرد و گفت: امروز دشمن با جنگ ادراکی خود، افکار را درگیر خدعه و نیرنگ و معانی مورد نظر خود کرده است.

وی یادآور شد: البته قران کریم در سوره مبارکه حجرات راههای مقابله با جنگ ترکیبی و ادراکی دشمن را بیان می‌کند که پیروی از ولایت، رعایت ادب و حرمت نگه داشتن احکام الهی و داشتن قدرت تدبر جزو آنهاست.

آیت الله مدرسی بر لزوم افزایش قدرت تدبر در جامعه و نقش فضای مجازی در تنزل آن تاکید کرد و گفت: فضای مجازی به نحوی عمل کرده که امروز حتی خواص هم دچار اشتباه می‌شوند، همانگونه این روزها شاهد اظهارنظرهای غیرکارشناسانه برخی از خواص در مورد جریانات اخیر هستیم.

وی دیدگاه برخی افراد نسبت به تملق خواندن حمایت مردم از نظام اسلامی را نادرست دانست و گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان فرمودند؛ امروز تضعیف نیروی انتظامی یعنی تقویت جرم در جامعه و قطعاً چنین کاری را هیچ فرد عاقلی انجام نخواهد داد.

آیت الله مدرسی در پایان از دولتمردان و متوکلین و دست اندرکاران خواست تا از رسانه‌های دلسوز نظام و آنهایی که در جهت تقویت آن در برابر جنگ ادراکی که از اجزای جنگ ترکیبی است، تلاش می کنند، حمایت و پشتیبانی کنند.

دومین همایش رسانه‌ای دیده بان صبح در یزد برگزار شد

سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر استان نیز در این مراسم که با حضور رئیس و برخی از اعضای شورای شهر یزد برگزار شد،‌ اصحاب رسانه را عمارهای انقلاب خواند و گفت: جنگ امروز ما در جنگ ترکیبی، «این عمارها» را می‌طلبد.

وی با بیان این که امروز جهاد تبیین یک فریضه آنی و عینی و همگانی است، از اصحاب رسانه و بچه‌های انقلاب خواست با توجه بیانات اخیر مقام معظم رهبری، خود را بیایند.

زارع کمالی با بیان این که امروز با انواع جنگ ترکیبی دشمن مواجه‌ایم و نقش اصلی در تمام این عرصه‌ها را اصحاب رسانه بازی می‌کند، گفت: امروز هدف دشمن جابجا کردن ارزشها و باورهاست چرا که آن را تنها راه تسلط بر نظام جمهوری اسلامی و براندازی آن می‌داند.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری، گفت: وقتی فرمانده وارد میدان می شود یعنی این که سربازان به خوبی عمل نکرده‌اند لذا امروز باید به خود نهیب بزنیم که چرا جهاد تبیین را به خوبی انجام ندادیم تا امام جامعه، خود وارد میدان شود.

وی ضمن تاکید بر این که باید توجه کنیم که دفاع نکردن از امام جامعه می تواند سقیفه و عاشورای دیگری را رقم بزند، گفت: باید قبل از بروز فتنه در جامعه مانند شهدا عمل کنیم، یعنی شناخت هدف دشمن و حضور به موقع در آن میدان و لذا باید قبل از اتمام حجت امام جامعه، ما به وظیفه خود عمل کنیم که جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی است.

دومین همایش رسانه‌ای دیده بان صبح در یزد برگزار شد

سرهنگ «علی محمد پارسائیان» رئیس سازمان بسیج رسانه استان یزد هم ضمن ابراز امیدواری نسبت به برگزاری این همایش به صورت فصلی، گفت: این همایش براساس اهداف آن که تجلیل از اصحاب رسانه، بیان دستاوردهای رسانه‌ای و همگرایی بین اصحاب رسانه با توجه به جنگ شناختی دشمن علیه کشور است، دنبال می‌شود.

وی بر لزوم بصیرت افزایی در مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمن تاکید کرد و گفت: اهالی رسانه و خبرنگاران در واقع افسران خط مقدم این جنگ نرم محسوب می شوند و در همین راستا لازم است جبهه واحدی شکل بگیرد.

وی به جایگاه خاص اصحاب رسانه در جامعه اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه جهت تولید فکر و محتوی و جهاد تبیین از ضروریات کار اصحاب رسانه در شرایط کنونی جامعه است.

پارسائیان خاطرنشان کرد: بسیج رسانه علاوه بر برگزاری این همایش،‌ چند هدف مهم دیگر را دنبال می‌کند که یکی از آنها جذب علاقمندان به این حوزه و تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی است؛ هر چند که هم‌اکنون قریب به ۹۵ درصد اصحاب رسانه استان همراستا با اهداف مجموعه بسیج رسانه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی بسیج رسانه برای برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع و مرتبط با کار خبرنگاری، گفت: سعی داریم کانون امنی را برای فعالیت رسانه‌ها دراین مجموعه مهیا کنیم و در این مسیر نیز به مرکز استان اکتفا نشده و در سایر شهرستانها نیز دفاتر بسیج رسانه شکل گرفته و برنامه‌هایی را در این مراکز دنبال می‌کنیم.

مسئول بسیج رسانه استان از اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته را تشکیل اولین گروه جهادی رسانه استان و کشور با عنوان گروه جهادی شهید اخلاص ذکر کرد و گفت: خوشبختانه این گروه در قالب رزمایش فاطمی با حضور در شهرستان خاتم، فعالیت‌های رسانه‌ای خوبی را در جهت معرفی اقدامات گروه های جهادی استان انجام دادند و در رزمایش اخیر نیز نگاه خاصی روی این گروه وجود داشت.

وی در همین رابطه از تمام علاقمندان به فعالیت در این حوزه دعوت کرد با عضویت در این گروه برای انجام برنامه‌های جهادی در بخش رسانه اعلام امادگی کنند.

پارسائیان با اشاره به اولویت جهاد تبیین در بسیج رسانه‌ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، از رسانه‌ها خواست که برنامه‌های مدنظر خود را به بسیج رسانه پیشنهاد دهند و در راستای تحقق جهاد تبیین به صورت مشارکتی و با حمایت بسیج رسانه آنها را عملیاتی کنند.

وی ضمن بیان این که ورود بسیج رسانه در فضای مجازی مورد تاکید است، ابراز امیدواری کرد با همکاری اصحاب رسانه اقدامات شایسته‌ای را در این رابطه شاهد باشیم و به زودی مرکز فضای مجازی بسیج رسانه را در استان راه‌اندازی کنیم.

پارسائیان در پایان نیز با اشاره به برگزاری جشنواره ابوذر در استان، اظهار کرد: خوشبختانه این جشنواره خروجی‌های خوبی را در دستور کار فعالیتهای بسیج رسانه قرار می‌دهد و امیدواریم هر ساله با شکوه و رونق بیشتری در استان دنبال شود.

 

«امیر رضازاده» دبیر اجرایی همایش دیده بان صبح و رئیس هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان نیز با ابراز تاسف از عدم استقبال و حمایت برخی مسئولان از این جریان رسانه‌ای در استان علی‌رغم شرایط فرهنگی اجتماعی حاکم بر کشور، خواستار اهتمام بیشتر مسئولان به نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف و آمانهای انقلاب شد.

وی در ادامه به فعالیتهای گروه جهادی شهید اخلاص‌ اشاره و عنوان کرد: گروه جهادی شهید اخلاص، اولین و تنها گروه جهادی خبرنگاران بسیجی کشور است که در اولین عملیات خود با حضور در شهرستان محروم خاتم انجام و به انعکاس اخبار مربوط به فعالیتهای جهادگران پرداخت.

رضا زاده تاکید کرد: این گروه پذیرای تمام کنشگران فضای مجازی و خبرنگاران خواهد بود و در نظر دارد با شدت بیشتری مطالبات به حق اقشار مختلف مردم را تا زمان حل مشکل دنبال کند و انتظار داریم حمایت مسئولان از جریان رسانه‌ای انقلاب را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در نهایت یک جریان ساز در طراز انقلاب اسلامی باشیم و در این مسیر تلاش داریم که علاوه بر پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان،‌ مطالبات رسانه‌ها و بسیج را نیز از مردم و مسئولان داشته باشیم.

رضا زاده از سپاه الغدیر استان خواست با ادغام قرارگاه فضای مجازی سپاه یزد با مرکز فضای مجازی بسیج رسانه استان، تقویت بیشتر این جبهه در استان را رقم بزند.

 

رونمایی از کتابهای «پرواز از هویزه» و «برگشت پروانه سرخ» و «پرواز سقا در روز عاشورا » اثر نوجوان ۱۲ ساله «زینب رجبی» و «از ماهور تا مجنون» نوشته دیگر نوجوان یزدی «الینا مورکی»، اجرای سرود و قرائت دکلمه و همچنین تجلیل از برگزیدگان دومین همایش رسانه‌ای دیده بان صبح از دیگر بخشهای این همایش بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مسئولان ، همایش ، رسانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار