مدیرکل زندان های استان یزد گفت: بازگشت شرافتمندانه و عزتمندانه فرد زندانی به آغوش جامعه و خانواده هدف اصلی زندانبانی است بدین ترتیب مسئله اصلاح و تربیت کار بسیار سختی است که با مشارکت خانواده زندانی و اجتماع می تواند نهادینه شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 03 October 2022

به گزارش روز دوشنبه این اداره کل، رضا مقبلی در نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان با اداره کل زندان ها با بیان اینکه خانواده زندانیان بسیار قشر آسیب پذیر بوده و نیاز به حمایت های مادی و معنوی دارند افزود: ائمه جمعه و روحانیون و همچنین گروه های جهادی با حمایت های خود می توانندبا اثر کلام و رهنمودهای خود آسیب ها را کاهش و اصلاح و تربیت را تسریع بخشند.

مقبلی با اشاره به اقدامات و تلاش های این اداره کل در حوزه اشتغال و حرفه آموزی و کسب رتبه اول کشور در شش ماه ابتدای سال در حوزه حرفه آموزی اظهار کرد: توسعه امر اشتغال زندانیان حائز شرایط به حدی رسیده است که در نتیجه تعاملات ارزشمند با بنگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی در حال حاضر تعداد تقاضای نیرو بیش از تعداد افراد زندانی شده است.

به گفته وی همچنین در حوزه حرفه آموزی شاهد برگزاری ۵۹ دوره در ۳۲ رشته کاربردی و صدور ۵۱۶ کارت مهارت از ابتدای سال بودیم که با ارائه کارت مهارت می‌توانند از تسهیلات بانکی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی بهره‌مند گردند.

مدیرکل زندان های استان یزد به دیگر توفیقات کسب رتبه اول در اقدامات و فعالیت فرهنگی در کشور و دستگاه برتر استان در حوزه نماز جماعت اشاره نمود و گفت: در زمینه توسعه آموزش‌های قرآنی اقدامات خوبی در تمامی اندرزگاه ها و به صورت تخصصی در مدرسه قرآنی مشکات با بهره مندی از ۲۶ روحانی صورت گرفته که تعداد قابل توجهی از مددجویان در کلاس‌های قرآنی شرکت که منجر به دریافت گواهی گردیده است.

وی در ادامه افزود: در حوزه فعالیت های آموزشی نیز با همت و تلاش همکاران و عنایت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قابلیت ادامه تحصیل از نهضت سواد آموزی تا دانشگاه فراهم شده و هم اکنون ۲۲ نفر دانشجو در مقطع تحصیلات عالیه مشغول می باشند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: زندان ، حمایت ، جامعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار