معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: در راستای شناسایی بیماران جدید از ۱۵ شهریور تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر از نظر ابتلا به بیماری وبا در واحدهای بهداشتی و درمانی مورد آزمایش و غربالگری قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 02 October 2022

دکتر مسعود شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۹ مورد ابتلای قطعی به این بیماری در استان گزارش شده که مورد تایید آزمایشگاه مرجع در تهران هم قرار گرفته است؛ سه مورد دیگر هم در آزمایشگاه استانی تایید شده اما هنوز در آزمایشگاه تهران قطعیت نیافته است.

وی ابتلای این افراد را به صورت سرپایی و بدون عوارض اعلام کرد و افزود: افرادی که ابتلای آنها قطعی باشد خانواده های آنها نیز مورد غربالگری قرار می گیرند.

دکتر شریفی در مورد بیماری آنفلوآنزا هم گفت: هنوز امسال موردی از این بیماری در استان مثبت نبوده است اما چون بحث ایمن سازی مطرح است واکسیناسیون آن را گروههای در معرض خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، افرادی که سابقه بیماری های مزمن دارند، زنان باردار و کسانی که در حوزه های بهداشت و درمان فعالیت می کنند و با بیماران تماس دارند، باید جدی بگیرند .

وی با بیان اینکه امسال رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان کاهش یافته است، ادامه داد: ماسک ها کنار رفته و رعایت فاصله اجتماعی کمتر شده و لذا احتمال افزایش آنفلوآنزا هست؛ اگر دانش آموزی علامت دار بود بهتر است به مدرسه نرود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: غربالگری ، وبا ، ابتلا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار