در جمع خبرنگاران مطرح شد؛
رئیس بیمارستان موقوفه گودرز به عنوان تنها بیمارستان موقوفه در استان یزد با اشاره به قدمت بالای این بیمارستان، این مرکز درمانی که تنها در سال گذشته چهار میلیارد تومان از محل اجرای نیات واقف به بیماران نیازمند تخفیف در هزینه پرداخت کرده را نیازمند توسعه و بازسازی دانست.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ 01 October 2022

دکتر «مرضیه فیصل» امروز شنبه به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان موقوفه گودرز جزو قدیمی ترین و اولین مرکز بهداشتی درمانی خصوصی استان یزد بوده که در سال ۱۳۲۶ با همت فرزندان شادروان شاه جهان جهانیان گودرز بنیان نهاده و در همان زمان توسط ایشان وقف شده است و پس از آن در سال ۱۳۶۷ تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی قرار گرفته و از سال ۱۳۷۷ سرپرستی آن را اداره اوقاف و امور خیریه استان عهده دار شد و تاکنون نیز به همین شیوه اداره می‌شود.

وی گفت: این مجموعه در مساحتی بیش از ۲۰ هزار مترمربع و با ۳۴۰ پرسنلی متخصص و مجرب با مجوز ۲۲۰ تخت که ۱۲۲ تخت آن فعال است، در یازده بخش از جمله بخش‌های کلینیکی (درمانی)، اورژانس، داخلی یک و دو، عفونی، CCU (مراقبت ویژه قلبی )، ICU ( مراقبت های ویژه عمومی)، NICU (مراقبت ویژه نوزادان)، زنان و زایمان و نیز بخش‌های تشخیصی و پاراکلینیکی مختلف در حال فعالیت است.

به گفته وی، این بیمارستان موقوفه تنها بیمارستان دارای Vip بخش اعصاب و روان در استان است که عمدتاً نیز جانبازان دوران دفاع مقدس از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

فیصل با بیان این که بیمارستان گودرز هیچ پشتوانه دولتی ندارد و هزینه‌های آن از محل درآمدهای کسب شده در صندوق بیمارستان تامین می‌شود، گفت: یکی بخش‌های پرهزینه این بیمارستان بخش دیالیز آن با
۹ دستگاه و تخت دیالیز است که ماهیانه ۵۰۰ بیمار را تحت خدمات قرار می دهد.

وی ادامه داد: البته با توجه به فعالیت سه شیفت این مرکز فرسودگی دستگاه‌ها را شاهد هستیم که در همین راستا سال گذشته شش دستگاه دیالیز جدید توسط بیمارستان و با کمک خیرین خریداری، جایگزین و مورد استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی بیمارستان گودرز در دوران کرونا به بیش از دو هزار و ۵۰۰ بیمار، گفت: این بیمارستان در دورانی که بسیاری از بیمارستانها حاضر به پذیرش بیماران کرونایی نبودند، مبتلایان این ویروس را پذیرش و به انها خدمات ارائه می کرد به نحوی که طی پیک سوم بیماری، چهار بخش بیمارستان به این امر اختصاص یافت.

رئیس تنها بیمارستان موقوفه استان یزد از افتتاح درمانگاه شبانه روزی اطفال در این بیمارستان به عنوان یکی از نیازهای درمانی یزد همزمان با حلول ماه ربیع الاول، گفت: بیماران مراجعه کننده به این کلینیک با تعرفه خیریه تحت درمان قرار می گیرند.

وی با بیان این که تعرفه بیمارستان گودرز مابین تعرفه دولتی و تعرفه بخش خصوصی و در قالب تعرفه خیریه تعریف شده است، گفت: البته تنها طی سال گذشته چهار میلیارد تومان تخفیفات در اجرای نیات واقفان به بیماران اعطا شده که این میزان از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱.۸ میلیارد تومان بوده است.

دکتر فیصل افزود: در بخش NICU این بیمارستان که عمدتاً نوزادان نارس بستری هستند، بسیاری از بیماران با تعرفه دولتی تحت درمان قرار می‌گیرند و بعضاً به بیماران نیازمند نیز تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت ۱۴ ماه نیز پرداخت می‌شود.

وی همه کادر این بیمارستان را جزو خادمان وقف دانست و گفت: معتقدم پزشکان و حتی بیمارانی که در این بیمارستان بستری می‌شوند و همه کسانی که تلاش می‌کنند که مجموعه بیمارستان به خوبی مدیریت شود، خادم وقف هستند.

وی با اشاره به قدمت بالای این بیمارستان و فرسودگی ساختمان های این مرکز درمانی، توسعه و بازسازی این مجموعه که در بافت تاریخی یزد واقع شده را ضروری خواند و در این زمینه بیمارستان اهتمام اوقاف، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری و خیرین استان را خواستار شد.

رئیس بیمارستان گودرز در پایان با بیان این که این بیمارستان به طور متوسط ماهانه دو هزار و ۵۰۰ تخت خواب دارد، تعداد پزشکان همکار با این بیمارستان را قریب به ۱۵۰ نفر ذکر کرد و گفت: در مجموعه واقف این بیمارستان علاوه بر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم در طول این سالها، به نوعی کارآفرینی نیز داشته به نحوی که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و در مجموع حدود دو هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستفیم از طریق این مرکز ارتزاق می کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار