استاندار یزد بر حمایت از کارآفرینی و اشتغال در این استان تاکید کرد و گفت: لازم است همه بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها را در حمایت از کارآفرینان تفسیر کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 01 October 2022

به گزارش ایرنا مهران فاطمی روز شنبه در جشنواره شهید رجایی افزود: در این زمینه علاوه بر مانع زدایی، سرعت در عمل و خدمت رسانی هم اهمیت دارد .

وی جشنواره شهید رجایی را یک استاندارد دانست و گفت: باید هر یک از ما مدیران بعنوان جزئی از نظام مدیریتی کشور، رفتار و عملکرد و شخصیت خود را با آن مقایسه و با این استاندارد ارزیابی کنیم.

وی بهترین نظارت را خودکنترلی دانست و با بیان اینکه سلوک و سبک زندگی شخصیت هایی مثل شهیدان رجایی و باهنر و سلیمانی شاخص است، تصریح کرد: ما مدیران از چند منظر باید پاسخگو باشیم که پاسخگویی به خدا و پس از آن به مردم که ولی نعمتان ما هستند مهمترین آنهاست.

استاندار یزد با بیان اینکه باید نسبت به مردم متواضع باشیم زیرا از شاخصه های شهید رجایی همین تواضع و مردمی بودن بود؛ ادامه داد: برخی از مردم نسبت به رفتار بعضی از مدیران و کارمندان گلایه‌مند هستند، مردم به تغییر رای دادند و این فقط شامل تغییر فیزیکی مدیران نیست.

وی اوج عملکرد یک مدیر مردمی را خدمت به مردم دانست و با بیان اینکه باید روحیه تکبر را از خود دور کنیم، تاکید کرد: انتظار از مدیران تحول به اقدام جهادی است و نه به شعار .

فاطمی از اجرای طرح ارزیابی مدیران و دستگاهها در استان خبر داد و گفت: نتیجه نهایی آن اعلام شده و محصول کار خوب بوده است.

وی هیچ افتخاری را بالاتر از خدمت به مردم و بخصوص خانواده های ایثارگران و محرومان جامعه ندانست و اظهار داشـت: مقرر شده بود به مدیران بر اساس عملکردشان کارت سبز و زرد و قرمز بدهیم و مدیرانی که کارت قرمز می گیرند از بدنه دولت خارج شوند.

وی ادامه داد: به این دسته از مدیران فرصت سه ماهه داده شده تا به عملکرد مورد انتظار دولت سیزدهم برسند و به فعالیت خود ادامه دهند و در غیر این صورت از آنها در بخش های کارشناسی استفاده می شود.

به گفته وی در گام نخست ادارات کل، سپس ادارات استانی و بعد از آن تک تک کارمندان ارزیابی می شوند و نحوه پرداخت اضافه کار و سایر رفاهیات بر مبنای این ارزیابی انجام میشود.

فاطمی با بیان اینکه همه مدیران باید بر بندهای مصوبات سفر رییس جمهور واقف باشند پیگیری پروژه های آبرسانی را از مهمترین برنامه هایی دانست که باید دنبال شود زیرا هنوز برخی روستاها با تانکر آبرسانی میشود.

استاندار یزد خطاب به مدیران حاضر در این نشست گفت: از توان مردم در مناطق شهری و روستایی استفاده کنید و طرح ها و ایده های انان را دنبال نمایید و با ائمه جمعه هم ارتباط مستمر داشته باشید.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: معاندین با شبهه افکنی و اغفال سعی می کنند دختران ما را بی حجاب کنند ، ما ۳۰۰ هزار شهید داده ایم و مردم پای آرمانهای انقلاب مانده اند.

وی حل هیچ مشکلی را بدون بستر فرهنگی امکان پذیر ندانست و گفت: نباید فرهنگ و آموزش و پرورش به حاشیه برود .

همچنین محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پیامی به جشنواره شهید رجایی آورده است یزد به لخاظ خدمت گزاری، استانی نمونه بوده و هست و امروز فرصتی طلایی برای خدمت به مردم به ما داده شده تا از آن استفاده کنیم.

محمد رضا دشتی نماینده مردم اردکان هم در پیامی به این جشنواره آورده اسـت: عملکرد مدیران استان یزد در یکسال گذشته به طور کلی خوب بوده است؛ در برخی از ادارات نواقصی اگر بوده باید در سال دوم کار دولت این نواقص رفع شود و عملکرد بهتری داشته باشیم .

در جشنواره شهید رجایی استان یزد، شرکت برق منطقه‌ای، دانشگاه یزد، امور مالیاتی، بنیاد شهید و اقتصاد و دارایی بعنوان دستگاهای برتر معرفی شدند؛ همچنین مدیر کل راه و شهرسازی و شهردار یزد بعنوان مدیران برتر و فرمانداران خاتم و مهریز بعنوان فرمانداران برتر و بخشدار مرکزی بعنوان بخشدار برتر استان یزد معرفی شدند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار