استاندار یزد:
استاندار یزد تئاتر را یکی از مؤثرترین عناصر برای جهاد تبیین و مقابله با هجمه‌های دشمنان دانست و در این باره گفت: هنرمندان می توانند با زبان هنر، الگوی رفتاری جامعه را تغییر دهند لذا انتظار استان از گروه‌های نمایشی استفاده از ابزار هنر در امر انتقال مفاهیم دینی، ارزشی و اصیل است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 26 September 2022

«مهران فاطمی» در نشست بررسی مسائل و مطالبات انجمن هنرهای نمایشی استان که در محل اداره فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، به نگاه ویژه استان به حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: لازمه انجام هر اقدام و فعالیت در هر بخشی، حاکمیت فرهنگ مربوط به آن است لذا باید در پرتوی تعامل و همکاری دستگاه‌های مربوطه و فعالین این بخش و بسیج ظرفیت‌های موجود در استان، فضای فرهنگی استان را توسعه داد.

وی گردهمایی مدیران استانی جهت بررسی و حل مشکلات انجمن هنرهای نمایشی استان را نشان از اهمیت و اولویت این بخش از منظر مدیریت ارشد استان دانست و افزود: در نخستین گام منابع مالی مورد نیاز جهت نونوارسازی سالن‌های این حوزه، پوشش جشنوارهای ماه‌های پیش رو و حل بخشی از دغدغه‌های این حوزه تأمین خواهد شد.

استاندار در ادامه ضمن تاکید بر این که انتظار استان از گروه‌های نمایشی استفاده از ابزار هنر در امر انتقال مفاهیم دینی، ارزشی و اصیل است، گفت: هنرمندان می توانند با زبان هنر، الگوی رفتاری جامعه را تغییر دهند بنابراین باید به صورت ویژه روی معرفی فرهنگ دارالعباده، حوزه ایثار و شهادت و خانواده کار کنند.

فاطمی با بیان اینکه جهاد تبیین فقط سخنرانی نیست، عنوان کرد: تئاتر یکی از مؤثرترین عناصر برای جهاد تبیین و مقابله با هجمه‌های دشمنان است تا افراد تصمیمات درستی گرفته و در مسیر درستی حرکت کنند.

استاندار ضمن تاکید بر برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه تئاتر و توجه به نمایشنامه نویسی، گفت:طرح مدون تئاتر در مدارس تهیه و جهت انجام کارسازی‌های لازم جهت اجرای آن، در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ارائه شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تئاتر ، استاندار ، جهاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار