مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از لزوم تخریب و بازسازی ۲۸۸ مدرسه و مقام سازی ۵۱۰ مدرسه دیگر در استان خبر داد و گفت: با وجود تحویل ۱۶۸ کلاس درس جدید در ابتدای مهرماه جاری به اموزش و پرروش استان، هنوز استان با کسری ۱۲۰۰ کلاس آموزشی مواجه است.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 26 September 2022

«محسن کاظمی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن ابراز خرسندی از شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، اعلام کرد: تعداد مدارس جدید استان برای آغاز سال تحصیلی جدید شامل ۲۱ مدرسه بوده که علاوه بر این ۱۰ طرح ورزشی، سه نمازخانه و یک کتابخانه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در مورد مدارس مورد بهره‌برداری اول مهرماه جاری در استان خاطرنشان کرد: این مدارس که در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، میبد، خاتم و یزد واقع شده‌اند، دارای ۱۶۸ کلاس درس با زیربنای هر کلاس ۳۵ مترمربع هستند که در مجموع با اعتبار ۱۶۸۰ میلیارد ریال در اول مهرماه امسال، تحویل آموزش و پرورش شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان از وجود دو هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه‌ساز در استان یزد خبر داد و یادآور شد: از مجموع ۲۱ مدرسه مورد بهره‌برداری ابتدای سال تحصیلی جدید، ۱۹ مدرسه خیری و مشارکتی بوده است.

وی در رابطه کمبود کنونی فضای آموزشی استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر استان یزد ۱۷۰ مدرسه کسری فضای آموزشی دارد که این تعداد معادل ۱۲۰۰ کلاس آموزشی است.

به گفته‌ی کاظمی، هم اکنون ۲۸۸ مدرسه در استان به دلیل فرسودگی شدید نیازمند به تخریب و بازسازی هستند و ۵۱۰ مدرسه استان نیز مستلزم مقاوم‌سازی می‌باشند.

وی راجع به طرح های در دست اقدام اداره کل نوسازی مدارس استان گفت: ۱۳۵ طرح با مبلغ قرارداد ۶۲۵۲ میلیارد ریال را در دست اقدام داریم که تعداد ۱۶ مورد انها تا آخر سال جاری و مابقی در صورت تامین منابع مالی تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در پایان در مورد ۱۶ طرح آماده بهره برداری تا پایان امسال تصریح کرد: این طرح ها شامل ۱۲ مدرسه، سه طرح ورزشی و یک آزمایشگاه خواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مدرسه ، یزد ، تخریب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار