عضو شورای شهر خبر داد
رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر یزد از تبدیل میدان جانباز(اطلسی) به چهارراه ضمن حفظ فضای سبز موجود خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ 26 September 2022

«محمدعلی اعتباری» در جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر یزد اعلام کرد: با توجه به طرح جامع شهر یزد، نظر کارشناسان و مشاوران و مرکز مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک و مطالعات صورت گرفته، بهترین گزینه مطرح شده برای رفع معضل ترافیکی در میدان جانباز(اطلسی) در منطقه صفائیه، تبدیل آن به چهارراه است.

ویبا بیان این که اولویت شهر یزد تکمیل رینگ شهری است، افزود: تقاطع جانباز از جمله نقاط مهم و پرترافیک است که لازم بود بررسی و راهکاری برای معضلات آن در نظر گرفته شود چرا که به ترتیب بلوار شهید قندی، بلوار دانشگاه، خیابان تیمسار فلاحی و بلوار شهیدان اشرف بیشترین تأثیر را بر بار ترافیکی این میدان تحمیل می‌کنند.

به گفته وی، با توجه به عدم رعایت کامل حق تقدم توسط رانندگان، شکل هندسی نامناسب میدان، همچنین مشکل محور میدان؛ میدان کنونی کارکرد صحیح ندارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران در خصوص طرح پیشنهادی جدید، ادامه داد: در این طرح، ضمن حفظ فضای سبز موجود، ایمنی عبور و مرور عابران پیاده و خودروها افزایش می یابد.

اعتباری با اشاره به ضرورت ایجاد ظرفیت عبور مطلوب برای خودروها، گفت: در طرح اصلاحی و تبدیل میدان جانباز به چهارراه، پیشنهاداتی مطرح شده است از جمله چهار خطه شدن ورودی خیابان تیمسار فلاحی که ظرفیت عبور خودرو ها به صورت مطلوب تری صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران در پایان خاطرنشان کرد: برآورد اولیه اجرای طرح، یک و نیم میلیارد تومان می باشد که لازم است طرح چهار راه در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد مطرح و در صورت تصویب، اجرا شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ترافیک ، میدان ، شورای شهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار