کتاب "روزگار همدلی" شامل مجموعه خاطرات ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از دوران دفاع مقدس در چهار جلد چاپ و منتشر شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 25 September 2022

به گزارش ایرنا این کتابها که در مجموع حدود یکهزار صفحه و به همت و تلاش "عبدالخالق جعفری" ، "محمد هادی شمس الدینی" و "پوریا معینی" چاپ و منتشر شده مجموعه خاطرات ماندگار پزشکان، کادر درمان و پرسنل این دانشگاه در دوران هشت ساله دفاع مقدس را حکایت می کند.

در واقع خاطرات این کتاب، متعلق به رزمندگان دیروز و کادر درمان امروز استان یزد است که اغلب آنها هم اکنون در عرصه مقابله با کرونا در استان فعال هستند؛ ضمن آنکه جلد پنجم آن نیز در شرف انتشار است.

در مقدمه این کتاب به نقل از گرد آورندگان آن آمده است: روزگار همدلی با تاخیر ۳۰ ساله شامل مجموعه خاطرات کوتاهی است از روزهای جنگ؛ اما نه فقط از آنهایی که جنگیدند و زخمها دیدند.

" راویان بسیاری در آن روزها مرهم گذاران آن زخم ها بودند؛ راویان سه دسته اند؛ نخست آنهایی که قبل از اغاز جنگ، پزشک بودند و دیگری آنهایی که در جبهه ها امدادگر یا بهیار بودند و سوم هم آنهایی که یا در زمان جنگ کارمند دانشگاه بودند و یا بعد از جنگ به استخدام دانشگاه در آمدند".

"کتاب پیش روز حاصل ۳۰۰ ساعت مصاحبه با بیش از ۱۰۰ نفر از ایثارگران این دانشگاه است که خاطرات آنها در قالب گفتگو ثبت و ضبط شده است".

کتاب مورد اشاره به کمک انتشارات خط شکنان وابسته به اداره کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد در یکهزار شمارگان چاپ و منتشر شده است.

در صفحات پایانی هر جلد از این کتابها هم تصاویر خاطره انگیزی از زمان دفاع مقدس این راویان به چاپ رسیده است.

دکتر محمد رضا میرجلیلی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در مقدمه کتاب با قدردانی از گرد آورندگان این مجموعه، آورده است: آرزو می کنم نهضت زینب‌وار زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع از دین زنده بماند و به واسطه آنها کلماتی چون رزم، مجاهدت، وطن پرستی و مفاهیمی چون ایثار، شهادت و پایمردی، نسل تازه را راهنما و رونشگر باشد.

ایرنا یزد طی چند روز اخیر و همزمان با دفاع مقدس، ۲ بخش از خاطرات رزمندگان دیروز و پزشکان امروز، درج شده در این کتاب را منتشر کرده است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار