امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به بهانه اخیر توطئه دشمن جهت نامید کردن و به خیابان کشاندن مردم، بصیرت و صبوری مردم را خواستار شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ 23 September 2022

آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز اول مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن توصیه همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و پرهیز از گناه، اظهار کرد: روح و جان انسان شفاف و صاف و روشن است و نماینگر آیینه نور و عظمت خدا و خوبی ها و عنایتهای الهی است لذا مادام که همینطور شفاف و زلال بماند، نور خدا در آن جان می‌گیرد و انسان را به کمال و آرامش خدایی خواهد رساند.

وی با بیان این که گناه قلوب انسانها را سیاه و فاقد نور الهی می‌کند، گفت: این قلب در صورت رها شدن زنگار خواهد گرفت و راه جلوگیری از این تاریکی و سیاهی توبه از انجام گناهان و انجام کارهای خوب و نیک است.

امام جمعه یزد در خطبه‌های دوم نماز جمعه نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت کودتایی و انقلاب اصلاح گرایانه نبود بلکه بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) معتقد بود که سلطنت و حاکمیت از ان خداست و لذا باید دستور و امور خدایی در کشور پیاده شود چرا که انسانها در حکومت صرفاً مردمی نمی‌تواند تمام جنبه‌های کمال را کسب کنند.

وی هدف از راه اندازی جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشورمان را هراس حکومتهای سلطه و استکبار از پیاده شدن حاکمیت الهی دانست و تصریح کرد: خداوند در قران می فرماید؛ دشمنان همواره مبارزه می کنند تا شما را از دینتان در صورت امکان بازگردانند، تنها در این صورت دشمن دست از سر شما برخواهد داشت همانطور که در برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی مانند عربستان صعودی این چنین را شاهدیم.

آیت الله ناصری منطق امام راحل را مطابق با حرکت امام حسین(علیه اسلام) خواند و افزود: تاکنون دشمن نتوانسته از این انقلاب قران و اسلام را بگیرد و استقلال و آزادی ملت شهیدپرور کشورمان را از آنها بگیرند و حالا نیز باید آن را حفظ کنیم.

وی با بیان این که مخالفت کشورها به دلیل اقتصاد نیست بلکه برای گرفتن دین ماست، گفت: دشمن تلاش دارد، مردم را ناامید کند و با به خیابان کشاندن آنها در جهت براندازی دین مردم حرکت کند و از بسط این انقلاب به دیگر کشورهای دنیا جلوگیری کند لذا باید با حضور مردم مومن و مسلمان و هدایت و درایتهای ولابت فقیه آن را حفظ کنیم.

وی با اشاره به این که دشمن هر روز به یک بهانه مانع رشد کشورمان می شوند، گفت: در همین یک ماه اخیر شاهد حضور بیش از سه میلیون ایرانی در پیاده روی عظیم اربعین و حرکت به سمت آرمان آزادی خواهی امام حسین(علیه السلام) بودیم.

خطیب جمعه یزد به رسمیت پیدا کردن ایران در اجلاس شانگهای و حضور رئیس جمهور در اجلاس مجمع عمومی کشورهای جهان در نیویورک و مذاکره برای توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: دشمن از عصبانیت نسبت به این حرکت‌ها، به دنبال یک بهانه بودند و امروز با این بهانه 260 رسانه فارسی زبان خارجی متمرکز بر کشورمان شده‌اند.

وی به مردم و خانواده‌ها توصیه کرد که در این زمینه بیدار و هوشیار باشند و دوست و دشمن را بشناسند و از گوش دادن به حرف های بیخودی شبکه‌های معاند که مشخص نیست از کجا و با چه هدفی تامین مالی می‌شوند، پرهیز کنند و مواظب باشند تا از طریق فضای مجازی، فکر و دین ما را نگیرند.

آیت الله ناصری اظهار کرد: باید هدف دشمن را سنجید و حقیقتی که دشمن به دنبال آن است را بشناسید، باید از اغتششاگرانی که به خیابان آمدند در مورد هدف و خواسته‌شان سئوال کنیم که چرا اموال مردم را به آتش می کشند؟

وی به تلاش مسئولان برای تامین معیشت مردم اشاره و عنوان کرد: دشمن هم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این معیشت تامین نشود و این نباید بهانه ای شود که پا روی دین خود و حقیقت این توطئه‌ها بگذاریم لذا توصیه می کنیم مردم بصیر و صبور باشند و در مقابله توطئه های دشمن بایستند.

امام جمعه یزد از تلاش کسانی که برای تامین امنیت این کشور تلاش می کنند، قدردانی کرد و گفت: متاسفانه نیروی انتظامی کشورمان بسیار مظلوم واقع شد ولی در صورت تداوم این حرکتها، مردم به پا خواهند خواست و مانع این آشوبها و اغتشاشات خواهند شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار