همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس، عصر پنجشنبه قبور مطهر چهار هزار شهید استان یزد گلباران شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 23 September 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین معنوی که جمعی از مردم، مسئولان و خانواده‌های شهیدان حضور داشتند قبور مطهر شهیدان سرفراز انقلاب اسلامی به نحو باشکوهی با شاخه‌های گل گلباران و سپس غبارروبی و عطرافشانی شد .

همچنین این مراسم در مرکز استان در شهرستان یزد همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی در گلزار شهیدان در خلدبرین برگزار شد و یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب به خصوص شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس چهار هزار برنامه در قالب ۵۰۰ عنوان در ۲۳ محور و ۱۴ برنامه شاخص با همکاری و مشارکت نیروهای نظامی و انتظامی و سایر بخش‌ها در استان اجرا می‌شود.

استان یزد در دوران دفاع مقدس چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز شد.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار