همزمان با هفته دفاع مقدس چهارمین شب شعر آیینی عاشورایی با عنوان عطش عشق پنجشنبه شب با حضور جمعی از شاعران ، علاقه مندان به شعر و ادب و مسئولان در مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) شهر حمیدیا برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 23 September 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین ادبی که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در فضایی معنوی برگزار شد، تعدادی از شاعران برحسته استان یزد در خصوص مضامین دفاع مقدس،کربلا، عاشورا و قیام حضرت امام‌حسین (ع) اشعار خود قرادت کردند.

در این آیین علاوه بر سخنرانی در خصوص جهاد تبیین، اهمیت برگزاری شب‌های شعر آیینی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در جامعه در باب موضوع درس‌آموز و عبرت بخش کربلا، بر ضرورت برگزاری اینگونه محافل ادبی و فرهنگی تاکید شد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی، مرثیه‌خوانی توسط گروه‌های فرهنگی، هیات و تشکل‌های دینی و نوحه خوانی به مناسبت محرم و صفر بود که مورد استقبال شرکت کنندگان در این مراسم روحبخش قرار گرفت.

در پایان این شب شعر عاشورایی لوح و یادمان مراسم به شرکت کنندگان اهدا شد و از شاعران اهل بیت(ع) تجلیل به عمل آمد.

شهرحمیدیا با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت از محله‌های رحمت‌آباد ، نجف‌آباد ، قاسم‌آباد جدید (قاسم نقی)، اسدآباد، شهرک قدس ، شهرک کوثر ، شهرک لاله تشکیل شده‌است.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار