رئیس سازمان مدیریت یزد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: تحقق انتظارات کشور در راستای افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی مستلزم تامین آب استان به ویژه آب قابل شرب است.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ 22 September 2022

«مجید دهقانی‌زاده» در بیست و دومین نشست مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان که با محوریت ارایه گزارش اقدامات و برنامه‌های شرکت آب نیرو در طرح انتقال آب از سد خرسان ۳ به استان که با حضور نمایندگان این شرکت در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، با بیان اینکه درکشور و استان همه می‌دانند مساله آب و تامین آن سر فصل و سرآمد تمامی موضوعات و مشکلات است، اظهار کرد: این مهم مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری (مدظله) بوده است.

وی با اشاره به اینکه نباید فرمایش حضرت آقا روی زمین بماند، بیان داشت: برای تحقق آن باید تلاش مضاعف کرد که در غیر اینصورت جایگاه خوبی را برای نظام و مجموعه دولت در پی نخواهد داشت.

دهقانی‌زاده با استناد به اینکه استان یزد استانی صنعتی، معدنی و تولیدی در کشور بوده و انتظارات خاصی از آن وجود دارد، تاکید کرد: تحقق انتظارات کشور در راستای افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی مستلزم تامین آب استان به ویژه آب قابل شرب است.

وی با توجه به اینکه به لحاظ خالص مهاجرپذیری در کشور سومین استان مهاجرپذیر هستیم، افزود: بخش قابل توجهی از جمعیت استان را مهاجرینی تشکیل می‌دهند که عمدتا مجرد بوده و با هدف دریافت شغل مناسب به استان مهاجرت کرده‎اند، آیا با این وجود نباید زیرساخت‌های آن که مهمترینش تامین آب است فراهم شود؟

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عدم تعادل و توازن در برداشت و مصرف از منابع زیرزمینی آب در استان اشاره کرد و از کیفیت نامطلوب آن در ادغام با حداقل آب انتقالی سخن گفت و اذعان کرد: انتظار می‌رود شرکت آب نبرو به عنوان مجری طرح انتقال آب از سد خرسان ۳ به استان اتفاق متفاوتی را رقم زند.

در ادامه نیز نمایندگان شرکت آب نیرو به ارایه گزارش و اقدامات این شرکت در خصوص طرح انتقال آب از سد خرسان ۳ به استان یزد پرداختند و از مشکلات عدم تامین منابع مالی و تهیه ورق مصرفی یرای اجرای هرچه زودتر این طرح سخن گفتند.

تسریع در آماده سازی و ارسال مستندات ماده ۲۳ به سازمان برنامه و بودجه کشور توسط شرکت آب نیرو، پیگیری لازم جهت تخصیص منابع از محل تهاتر نفتی بانک پاسارگارد و طرح شهید سلیمانی و ارایه گزارش شرکت آب نیرو در این خصوص به استان، پیگیری تشکیل نشست هماهنگی با سایر استان‌های سهیم در این پروژه، تسریع در فروش اراضی کوثر و تامین مالی ورق مصرفی و تسریع در آماده سازی و فروش اراضی شرکت آب منطقه‌ای برای تامین منابع مالی این طرح از جمله مصوبات این نشست بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار