رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری یزد با اشاره به ضرورت احیای مسیر رودخانه مرکزی یزد، از انجام مراحل عمرانی فاز سوم آزادسازی این رودخانه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲ 22 September 2022

 امین خبری با اشاره به اینکه رودخانه مرکزی یزد در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته دچار مشکلات و تجاوز‌هایی شده است، گفت: این رودخانه در گذشته وظیفه انتقال آب سیل‌های احتمالی و فصلی را برعهده داشته است.


وی تصریح کرد: تجاوز‌ها و ساخت‌وساز‌ها در طول مسیر رودخانه مرکزی یزد باعث شده که در دو سیل اخیر شاهد وجود خسارت‌هایی در نقاط مختلف شهر به دلیل ورود سیلاب به مناطق مختلف شهر و منازل مردم باشیم.


رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری یزد افزود: در گذشته دو فاز از این رودخانه بهسازی و آزادسازی شد، اما این دو فاز به یکدیگر متصل نبود، بنابراین پس از سیل مردادماه، آزادسازی این رودخانه در فاز سه و میان فاز‌های اول و دوم در دستور کار قرار گرفت.


خبری ادامه داد: دیواره زمین‌هایی که در مسیر قرار داشت نیز برداشت شد تا با انجام گودبرداری و دیوارکشی بتوانیم مسیر بلوار دانشجو تا نعیم‌آباد، این رودخانه را به یکدیگر متصل کنیم.


وی تصریح کرد: در صورتی که این رودخانه احیا شود، در سیلاب‌ها بخش زیادی از آب‌ها از طریق این مسیر به خارج شهر هدایت می‌شود و به هیچ عنوان دیگر مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار