استاندار یزد:
استاندار یزد یکی از راه های بالندگی یزد را توسعه مرزهای معنوی اقتصادی و فرهنگی استان ورای مرزهای جغرافیایی آن بیان و تصریح کرد: در این راستا باید برنامه ریزی های جدی برای داشتن پایگاه هایی در سواحل، کشورهای همسایه و در تراز جهانی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ 21 September 2022

«مهران فاطمی» در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، تعاون را یکی از بخش‌های متناسب با بوم فرهنگی و سابقه تاریخی یزد دانست و گفت: تعاونی ها بهترین بستر در امر تحقق مردمی سازی اقتصاد و ایجاد عدالت اجتماعی هستند لذا باید ضمن شناسایی و برطرف‌سازی مسائل پیش روی تعاونی‌ها، اهمیت این حوزه بیش از پیش تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون توسعه‌ و برنامه کشور، سهم تعاونی‌ها در اقتصاد باید از پنج درصد به ۲۵ درصد برسد، این در حالی است که در حال حاضر تنها سهم هفت درصدی در اقتصاد داشته و تا تحقق هدفگذاری انجام شده برای آن فاصله زیادی وجود دارد.

استاندار در ادامه به ضرورت استفاده از ظرفیت های بسیار خوب قانونی موجود برای بخش تعاون پرداخت و اظهار کرد: شرکت‌های توسعه و عمران و شرکتهای تعاونی فراگیر یکی از این ظرفیتهایی هستند که یکی از مزایای آن سهامداری مردم شهرستان‌ها با عضویت در آنها و واگذاری طرح‌های بزرگ طبق قانون و با ترک تشریفات است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از تکیه صرف به بانک‌ها جهت تامین مالی، بر احصاء مدل های نوین تامین مالی شرکت ها تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با تجمیع سرمایه‌های خرد و ساماندهی آن در قالب شرکت های توسعه و عمران و شرکت های تعاونی فراگیر می توان شرکت های مادر تخصصی مختلف را در حوزه حمل و نقل، صنعت، ساختمان و سایر بخشها تشکیل داد که این موضوع موجب به افزایش سرعت رشد اقتصادی استان در بخش تعاون خواهد شد.

وی در ادامه به سفرهای خارجی رئیس جمهور و مسئولین دولت و انعقاد تفاهماتی در سطح بین المللی اشاره و خاطرنشان کرد: استان یزد باید بلافاصله پس انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، جایگاه خود در تفاهم نامه پیدا و از عواید آن به نفع فرهنگ، اقتصاد، عمران و آموزش استان بهره برد.

فاطمی همچنین یکی از محورهای بسیار مهم برای دولت و نظام را توسعه سواحل مکران عنوان و اظهار کرد: جایگاه ویژه استان یزد در این سواحل باید حفظ، در امر سرمایه گذاری آن مشارکت و عواید خاص آن به نفع مسائل ملی و استانی را به جد دنبال کنیم.

وی یکی از راه های بالندگی یزد را توسعه مرزهای معنوی اقتصادی و فرهنگی استان ورای مرزهای جغرافیایی آن بیان و تصریح کرد: در این راستا باید برنامه ریزی های جدی برای داشتن پایگاه هایی در سواحل، کشورهای همسایه و در تراز جهانی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در بخش پایانی سخنانش به تبیین لزوم تشکیل هسته اندیشه ورز در اتاق تعاون استان با توجه به لزوم نگاه نو و فناورانه به مسائل این بخش پرداخت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: استاندار ، تعاون ، اقتصاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار