مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار در هفته پایانی آذرماه امسال به میزبانی شهرستان اردکان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸ 20 September 2022

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس زارع ظهر سه‌شنبه در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره در اردکان اظهار داشت: اصلی‌ترین محورهای این جشنواره ترویج آرمان‌ های شهدا، تصویرسازی از قهرمانان دفاع مقدس، شهدای امنیت، ترویج امید، تکریم خانواده شهدای انقلاب و ایجاد اتحاد و همدلی بین خانواده ایثارگران است.

وی با بیان اینکه بهترین ابزار برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت هنر است، عنوان کرد: ۷۰ درصد پدران و مادران شهدا از دنیا رفته اند بدون آنکه مستندی از آنها ثبت و ضبط شود اما امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان اردکان خاطرات و وصیت نامه شهدا ماندگار شود.

زارع همچنین به بیان برنامه های این سازمان در هفته دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: دیدار جامع و کامل از تمام فرزندان شهدا با همکاری مدیران ادارات، سپاه پاسداران و بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد گفت: نواختن زنگ ایثار در ششم ماه مهر، حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مدارس به منظور گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری در بین دانش آموزان و قرائت وصیت نامه شهدا در صبحگاه مدارس از جمله فعالیت هایی است که یاد شهدا را زنده نگه می دارد .

زارع با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: هر ملتی که بصیرت و آمادگی دفاع از خودش نداشته باشد معلوم نیست به چه سرنوشتی دچار شود، اگر ارث شهدا را نگه نداریم دشمن بر ما مسلط می شود و کشور را به غارت می برد.

وی با بیان اینکه حس ایثار و شهادت در جامعه زنده، پویا، قوی تر و ارزشمندتر باشد، اظهار امیدواری کرد: نشست ها پربار تر باشد تا یاد شهدا ماندگارتر شود.

سرپرست فرمانداری اردکان نیز در این مراسم اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌خصوص برای نسل جدید ضروری است و در این راه باید به‌صورت ویژه به بخش تولید محتوا توجه شود.

حسین سبزواری گفت: ضرورت دارد تا با یک عزم جهادی و عمومی در مسیر توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

گفتنی است؛ این جشنواره با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد و با مشارکت موسسه فرهنگی و هنری افق کویر اردکان چادرملو برگزار می شود .

موضوعات جشنواره شامل، ایثار و ایثارگری در طول تاریخ ایران، شهدا و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت ، ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی و رضوی، خاطرات آزادگان، جانبازان و ایثارگران استان یزد و ... است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار