هنرمندان عرصه نمایش استان یزد به مناسبت ماه صفر اقدام به اجرای نمایشی تحت عنوان «دل لرزه» کرده و در پایان اجرای این اثر اقدام به گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ 20 September 2022

نمایش «دل لرزه» اثر نمایشی که به موضوع اخذ گذشت و رضایت در خصوص یکی از پرونده‌های قتل و سانحه قطار مسافربری مشهد به یزد می‌پردازد، به تهیه کنندگی سازمان فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی شهرداری یزد به مناسبت ماه صفر به روی صحنه رفته و هر شب در پایان این نمایش، گلریزانی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می‌شود و تماشاچیان این نمایش مبالغ مورد نظر خود جهت این امر خداپسندانه را به ستاد دیه استان اهدا می‌کنند.

«مجتبی لاله زاری» کارگردان این اثر گفت: موضوع این نمایش درباره حادثه اخیر قطار مشهد به یزد است و داستان در خصوص فردی است که قتل غیر عمد را انجام می‌دهد و فردی برای رضایت گرفتن خانواده مقتول تلاش می‌کند که پنج بازیگر در این نمایش حضور دارند و در این نمایش بحث کرامت امام رضا(ع) در بخشش قاتل به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: این اثر به قلم «سید علی موسویان» و با بازی «سید هادی آقا بزرگی»، «سعید خبیری»، «امین دلپذیر»، «طاهره هنزایی» و «مجتبی لاله زاری» و با طراحی نور «رامین راستجو» و آهنگسازی و صدای «مجتبی هراتی» به روی صحنه رفته است.

لاله زاری سه سال گذشته اثر نمایشی عامدانه، عاشقانه و قاتلانه را نیز با تهیه کنندگی «مجید ذهبی» به روی صحنه برده بود و کلیه عواید آن اثر نیز صرف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شده بود.

موضوع نذر فرهنگی در قالب اثرهای نمایشی چند سالی است که در استان یزد برگزار می‌شود و هنرمندان عرصه تئاتر قسمتی از عواید فروش یا کلیه فروش نمایش خود را به امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص می‌دهند که تاکنون اثرهای «عامدانه ، عاشقانه ، قاتلانه»، «خشکسالی و دروغ»، «نوای دل»، «قند خون»، «بی نشون» و هم اکنون نیز «دل لرزه» در این پویش نذر فرهنگی با ستاد دیه استان یزد همکاری کردند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نمایش ، رهایی ، ستاد دیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار