رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر یزد اعلام کرد: تفاهم نامه بین یزد و هفت خواهر خوانده قطعی آن، از چهار سال به ۱۰ سال ارتقا یافت.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 20 September 2022

«بی بی فاطمه حقیرالسادات» در نشست کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل شورای اسلامی شهر یزد در خصوص بخش های مختلف تفاهم نامه، گفت: تفاهم‌نامه جهار بخش دارد که بخش اقتصادی آن بیشتر مدنظر است و مربوط به اتاق بازرگانی میشود همچنین بخش علمی که دانشگاه ها می‌توانند از ظرفیت آن استفاده کنند، بخش فرهنگی که سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری متولی آن است و بخش گردشگری که واحد گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی میتواند آن را پیش ببرد نیز از دیگر بخش های تفاهم نامه به شمار می‌رود.

به گفته وی، با توجه به تفاهم نامه خواهرخواندگی میتوان در خصوص تحصیل دانشجویان مجارستان در دانشگاه های یزد اقدام کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورا ادامه داد: ظرفیت های فرهنگی و گردشگری یزد می‌تواند به خواهر خوانده ها معرفی شود. ضمن این که طرح‌های جدید شهری نیز می‌توان از خواهر خوانده‌های یزد أخذ و با توجه به اصلاحات و روند شهری یزد در مدیریت شهری استفاده کرد.

حقیرالسادات افزود: توانمندی‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی شهر های خواهرخوانده نیز می‌تواند مشخص شود و به واحد های مربوطه اطلاع رسانی شود تا بتوانند از این ارتباطات استفاده کنند.

وی گفت: واحد امور بین الملل شهرداری یزد نیز ضرورت دارد لیستی از ارتباطات و ظرفیت های اقتصادی خواهر خوانده ها را تهیه و علاوه بر ارائه در کمیسیون، در اختیار صاحبان صنایع و بازرگانان یزدی قرار دهد تا بتوان با خواهر خوانده ها ارتباط شبکه ای ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل گفت: همچنین پیشنهاد می شود مستند هایی از ظرفیت های فرهنگی،اقتصادی، علمی و گردشگری یزد و متقابلا خواهرخوانده ها تهیه و تبادل شود تا تصمیم گیری شود از کدام قابلیت های خواهرخوانده ها میتوان استفاده و خروجی خوبی به نفع مردم یزد گرفت.

وی تاکید کرد: کمیسیون گردشگری و روابط بین الملل نیز باید نقش نظارتی بر خروجی قرار داد های اقتصادی یزد و خواهر خوانده ها را ایفا کند.

حقیرالسادات در خصوص دو مصوبه در این جلسه کمیسیون گفت: ضرورت دارد توسعه روابط آموزشی و پژوهشی و فناوری بین یزد و خواهر خوانده ها در آینده شکل بگیرد. ظرفیت های اقتصادی و بازرگانی خواهر خوانده ها نیز براساس متن تفاهم نامه در کمیسیون گزارش و مطرح شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل در پایان گفت: باید از ارتباطاتی که تاکنون بین اتاق بازرگانی ودانشگاه ها با سایر خواهر خوانده ها ایجاد شده است گزارشی ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار