مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به عزاداری هیئات مذهبی این استان در مشهد مقدس طی ایام دهه آخر صفر طبق سنتی دیرینه، از برگزاری مراسم شب شهادت امام رضا(علیه السلام) در حرم مطهر آن حضرت توسط استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 18 September 2022

حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» امروز یکشنبه ۲۷ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه آخر صفر در شهرستانهای مختلف استان، از آن جمله به برگزاری آیین‌های تعزیه‌خوانی روستای توت در خرانق شهرستان اردکان، مراسم سخنرانی و عزاداری مدینه العلم کاظمیه شهر یزد، یادواره شهدای نعیم آباد، نخل برداری در روستای علی آباد شهرستان تفت، راهپیمایی هیئات عزاداری در شهرستان ابرکوه و تجمع هیئات مذهبی اشکذر اشاره کرد.

وی از استقرار حدود ۷۵ تا ۱۰۰ هیات مذهبی یزد در مشهد مقدس به طور منظم جهت عزاداری‌های این ایام طبق یک سنت دیرینه خبر داد و گفت: امسال از سوی آستان قدس رضوی برگزاری مراسم شب شهادت امام رضا(علیه السلام) به استان یزد واگذار شده است که بر همین اساس نیز برنامه ریزی منظمی تدوین شده است.

به گفته‌ی نجیمی، این ویژه‌برنامه شامگاه دوشنبه چهارم مهرماه از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ در محل صحن جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد و زائران و مجاوران حرم رضوی در این مراسم از نوحه‌سرایی مداحان و سخنران و دیگر برنامه های تدارک دیده شده، بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۵۰ هیات مذهبی در استان یزد، خاطرنشان کرد: ۱۸۰۰ مداح اهل بیت(علیهم السلام) دارای پرونده و ارتباطات با سازمان تبلیغات اسلامی در استان هستند.

وی از فعالیت ۲۲۰۰ مسجد در استان خبر داد و ضمن اشاره به بودجه فرهنگی ۵۸۰ میلیون تومانی این سازمان، گفت: متاسفانه نه تنها اعتبارات فرهنگی تبلیغات اسلامی مکفی استان نیست بلکه امکانات اداره کل تبلیغات اسلامی استان و حتی نیروی انسانی متخصص این حوزه، هیچ تناسبی با نیازهای استان یزد در این شرایط ناتوی فرهنگی ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به مناسبت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: استان یزد دارای ۱۳۳ شهید طلبه است که از این حیث و نسبت به سایر اقشار در استان تعداد بالاتری شهید را نثار انقلاب و نظام کرده است.

وی از جمله برنامه‌های این هفته را نواختن زنگ ایثار در مدارس صدرا و نیز برگزاری یادواره های شهدا ذکر کرد و افزود: امروز در تقویم کشورمان به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده که با تتوجه به ظرفیت استان در حوزه طلاب و روحانیون، برای برگزاری شب شعر طلاب و روحانیون برای بعد از ایام دهه آخر صفر برنامه ریزی شده است.

نجیمی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به فتح باب ایجاد شده در جریان برگزاری مراسم شب شهادت امام رضا(ع)، این ظرفیت استان یزد هر ساله و در مناسبتهای مختلف در تعامل با آستان قدس رضوی مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار